INTERVJU: U receptu uspeha ima puno začina i načina

Ivana_Ruzic_Beohram
PinterestFacebookTwitterShare

Direktorka firme „Beohram”, Ivana Ružić, jedna je od vodećih srpskih menadžera u ovom trenutku. Vlasnica fabrike za proizvodnju prozora i vrata je master inženjer Organizacionih nauka iz oblasti ljudskih resursa i prva je generacija Ericssonovog koledža u Srbiji i PCM koučeva. Priznanje za dosadašnji rad došlo je nedavno, nagrada „Najžena 21. veka“. Ova mlada i uspešna žena, ali i mama, odvažila se da ličnim primerom da ohrabri mlade u započinjanju sopstvenog biznisa. Kao profesionalni trener i executive couch otkriva tajne profesionalnog i ličnog uspeha.

Firma Beohram koju predvodite uspešno posluje na tržištu dugi niz godina. Kako uspevate da budete na vrhu i klijente opredelite da vas izaberu u odnosu na konkurenciju?

Pružamo klijentima potpunu uslugu, tako da oni sami eliminišu ostale u odnosu na nas. Do sada smo u više od 60 hiljada domova uneli toplinu, sigurnost i komfor. Klijenti su nas osnažili da proširimo kapacitete fabrike za prozore i vrata na 2000m2, da pored PVC i alu stolarije počnemo sa proizvodnjom ukrasnih panela, da omogućimo plaćanje putem administrativne zabrane, da pored maloprodajnih objekata, izložbenih salona i distributera omogućimo klijentima kupovinu u udobnosti njihovog doma, bez dodatnih troškova i gubitka vremena u traženju pravog izbora za njih. Sistemom ključ u ruke sa brzim rokom isporuke vrhunske stolarije i ugradnje iste, postajemo prvi izbor pri odabiru. Naši klijenti su naša snaga i zahvalna sam im na tome.

Energetska efikasnost i održivost ključne su reči kada se priča o gradnji. Na koje načine „Beohram“ može da pomogne onima koji se odluče da svoj dom učine energetski efikasnim ali jednostavno ne poseduju dovoljno znanja i informacija?

Imajući u vidu da je Srbija najveći rasipnik energije u regionu, a da procentualno najveći udeo u rasipanju energije imaju zgrade, koje gubitke ostvaruju kroz prozore (čak 51 odsto) „Beohram“ realizuje projekat koji pomaze sugrađanima da kroz kratku edukaciju dobiju neophodne informacije o energetskoj efikasnosti i značaju održivog razvoja. Pripremamo ih za uvođenje kalorimetara i „zelenih pasoša“ gde ćemo potrošenu energiju plaćati po utrošku, što će one koje imaju staru pohabanu stolariju ukoliko je ne promene, izložiti velikim novčanim gubicima.

Na koji način Vi vodite svoj tim i kako ih ohrabrujete da postižu rezultate?

Virtuoznost selektora da prepozna i postavi prave igrače na pozicije koje zaslužuju, sa jasnim ciljevima i smernicama je majstorstvo menadžerskog posla. Lični primer je osnov toga da vas zaposleni slede. Kombinovanjem stečenih veština i znanja uz korišćenje koučing metodologije naš tim ostvaruje progres od 60 odsto rasta iz meseca u mesec. Imamo iskren odnos, pun poverenja i zajedno delimo viziju. Moji saradnici su mi partneri, ne samo zaposleni ljudi koji ispunjavaju radne zadatke.

U receptu uspeha ima puno začina i načina.

Danas se od žena očekuje mnogo toga, pored profesionalnih uloga podrazumevaju se porodične obaveze, zbog kojih se žene često poistovećuju sa hobotnicama. Koji je po Vama najbolji način da se to uskladi?

Ključno pitanje je koja je svrha onoga što radimo? Šta mi zaista želimo da postignemo?  Kada dobijemo odgovor od sebe, onda se prioriteti i organizacija prirodno selektuju. Globalizacija je dovela do toga da je multitasking podrazumevani obrazac ponašanja današnjice. Nametnuti su nam tuđi obrasci ponašanja, pa se loše osećaju oni koji ne ispunjavaju ta očekivanja. Pitanje je suštinskog opredeljenja svakoga od nas. U čemu se što radimo dobro osećamo? Svi bismo sve da imamo, ponašamo se da sve i možemo. Realno, malo uživamo a ako želimo da budemo savršeni na svim poljima, na kraju u svoja četiri zida shvatimo da uvek nešto mora da trpi. Zato smatram da je pitanje svrhe onoga što radimo ključno, kako bi nas vodilo kroz ostvarenja.

Nedavno ste dobili i laskavo priznanje „Najžena 21.veka”. Koje osobine mora da poseduje uspešna zena danas?

Uspeh je stvar kriterijuma – ukusa. Svaka žena je uspešna. Zato ja moje priznanje delim sa svim ženama, jer koja god u današnjem vremenu živi i ma kojim poslom da se bavi ona je Najžena.

Direktor ste firme koja radi u sektoru, koji se tradicionalno precepira kao „muški“. Koliko je vremena i truda bilo potrebno da razbijete predrasude?

U biznisu smo svi ravnopravni. Oni koji nemaju znanja imaju predrasuda. Stav, znanje i jasna vizija razoružava svaku predrasudu ukoliko postoji.

Vi ste sada u svom porodičnom biznisu, a prethodno ste karijeru gradili u nekim drugim velikim sistemima. Da li mozete da uporedite ta dva modela poslovanja i koji iz sopstvenog iskustva preferirate?

Sami po sebi su razliciti da bi se upoređivali. Veliki sistemi daju širinu, pružaju sigurnost i stečena iskustvena znanja. Pravi su put za profesionalnu afirmaciju i formiranje profesionalne ličnosti, poput nekadašnjeg vojnog roka. Sopstveni biznis pruža širinu u pogledu realizacije svojih ideja, kreiranje personalne organizacione klime i slobodu u svakom smislu. Prema afinitetu svako za sebe bira. Ako pogledamo šire, svaki pojedinac u velikom sistemu predstavlja firmu u odnosu na njegov opis posla u tom sistemu, zato je dobro prošetati kroz različite nivoe i steći neophodna iskustva i znanja pa ih kasnije spojiti u sopstveni iskreiran sistem.

Koji savet imate za one koji razmisljaju o promeni posla i odlažu svoje odluke za kasnije?

Zamislite sebe kao da ste već promenili posao. Kako se osećate sada? Svi potrebni odgovori su u nama.

 

Izvor: BIZLife magazin