Jasna poruka ’Ladies of New Business’: Žene presudne za dalji razvoj domaće IT industrije

Natali Delic (Vip Mobile)
PinterestFacebookTwitterShare

Druga po redu Ladies of New Business konferencija koju organizuje poslovno-tehnološki medij Netokracija Srbija, ugostila je više od 150 učesnica – mladih žena i devojaka – na događaju koji je imao za cilj obeležavanje uspeha žena u poslovnom svetu, ali i pokretanje diskusije o njihovoj ulozi u tehnološkoj industriji.

Prostorije beogradskog coworking prostora Impact Hub ugostile su u sredu drugo izdanje konferencije Ladies of New Business u organizaciji magazina Netokracija Srbija. Više do 150 učesnica i po koji učesnik, imali su priliku da čuju razgovore i predavanja uspešnih poslovnih žena, mama i tata, preduzetnica i predstavnica organizacija koje se bave promocijom ženskog preduzetništva i edukacijom žena u IT industriji. Napravivši osvrt na mnogobrojne prilike i izazove, diskutovalo se i o tome zašto danas nemamo više žena koje se odlučuju na pokretanje sopstvenih biznisa.

Natali Delić, CTO kompanije Vip mobile, izjavila je kako je industrija informaciono-komunikacionih tehnologija jedna od retkih koja će ženama pružiti pravo izbora, ali i mogućnost da se istovremeno posvete svom profesionalnom razvoju i svojoj porodici. “Emotivna inteligencija bitna je u digitalizaciji, to mora biti doprinos žena u IT-ju. Mešoviti timovi danas donose bolje rezultate. Čitavu industriju zahvatio je deficit kvalitetne i obučene radne snage, stoga je naš zadatak kako ćemo uključiti i obrazovati više žena i devojaka kako bi svoj profesionalni razvoj započele upravo u tehnološkom sektoru”, zaključila je Delić.

Priliku da se upoznaju sa mamom troje dečaka koja je prešla put od televizijskog producenta do frilensera i vođe tima od 60 ljudi u Beogradu, prisutni su mogli čuti za vreme predavanja Ketrin Ferari Simon koja dolazi iz kompanije Namics. Iako poreklom iz Sjedinjenih Američkih Država, Ketrin je svoj profesionalni razvoj odlučila da nastavi u Srbiji pokrenuvši umeđuvremenu i specijalizovan program za razvoj liderskih veština kod žena, Rockstar VA.

Publika-1

“Ženama danas jeste teško kada govorimo o pokretanju sopstvenog biznisa, ali nemojte misliti ni da je u svetu bolje. Uzmimo za primer Sjedinjene Države u kojima porodiljsko gotovo da ne postoji. Lično smatram da postoje sjajne prilike koje se mogu iskoristiti baš ovde u Srbiji, ali svi skupa moramo raditi na osvešćivanju, edukaciji i podršci žena koje žele da krenu tim putem”, istakla je Simon.

Koje su danas uloge roditelja-digitalaca, otkrili su nam Dragana Vukajlović-Krstović i Boris Krstović, u razgovoru sa urednicima Netokracije Miom Biberović i Ivanom Brezakom Brkanom. Iako je prvih 6 meseci najveći izazov za svakog preduzetnika koji naizmenično menja laptop za pelene, Boris i Dragana kažu da rad putem Interneta pruža mnoge mogućnosti za provođenja više vremena sa porodicom, ali i da je bitno imati pouzdan tim koji vas u svakom trenutku može odmeniti jer nikada ne znate kakvo će vam roditeljstvo zapasti. Kroz šalu, sagovornici su zaključili da je kod dece odmalena potrebno stvoriti pravilan set vrednosti – vrednosti koje kasnije mogu pomoći i u svetu preduzetništva.

Kraj konferencije Ladies of New Business obeležen je i kratkom panel diskusijom koju je vodila Sonja Dakić, mama preduzetnica iz osnivač kompanije Daj Daj Pelene, a na kojoj su učestvovale Milica Marković iz marketinške agencije Direct Media, kao i Ljiljana Pavlovicova iz kompanije SparkeIT. Odgovorivši na pitanje zašto danas nemamo više poslovno iskusnih žena koje ulaze u svet preduzetništva, panelistkinje su zaključile da rad u informaciono-komunikacionoj i tehnološkoj industriji pruža nebrojeno više prilika za porodice i održavanja poslovnih odnosa, kao i da čitava zajednica treba više da radi na promociji preduzetništva kao zanimljivog i interesantnog puta za razvoj karijere, a ne samo iz nužde uslovljene nemogućnošću pronalaska posla.

U okviru konferencije Ladies of New Business, Netokracija Srbija pokrenula je i program mentorstva pi menu Digitalni karanfili u okviru kojeg je 30 devojaka dobilo priliku da se poveže sa iskusnim mentorima i mentorkama iz oblasti digitalnog marketinga, preduzetništva, finansija i medija, sa kojima će u naredna tri meseca raditi na usavršavanju svog poslovnog nastupa i prvim koracima u nekoj od ovih industrija.

Izvor: BIZLife