Kad sindikat STVARNO zapreti: Preznojavaju se BMW, Volksvagen, Mercedes-Benz, Porche…

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Moćni nemački sindikat IG Metal je pozvao industrijske radnike širom zemlje da sledeće nedelje započnu celodnevne prekide rada, čime će otežati proizvodnju automobila, auto delova i mašinerije, pošto su poslednji napori da se postigne dogovor sa poslodavcima propali.

„Moramo da povećamo pritisak na poslodavce u narednim danima kako bi ovi pokazali spremnost na kompromis,“ rekao je na konferenciji za štampu u subotu Jerg Hofman, šef IG Metala.

Iz IG Metala su rekli da ne vide svrhu daljih pregovora tokom planiranih prekida rada, ali i da su u principu voljni nastave pregovore ako poslodavci pokažu da su voljni da učine ustupke.

U suprotnom, rukovodstvo sindikata će pozvati radnike na produžene štrajkove koji bi mogli ozbiljno da pogode nemačku industrijsku proizvodnju.

Skoro milion radnika je ovog meseca već učestvovalo u kratkim prekidima rada širom zemlje da bi podržali zahteve IG Metala za većim platama i skraćenim radnim vremenom, ali su poslodavci upozorili da bi 24-časovni štrajkovi mogli predstavljati ozbiljnu opasnost po njihove kompanije.

„Dvadesetčetvoročasovni štrajkovi bi odista bili bolni,“ rekao je portparol BMW-a pred najnoviju rundu pregovora, a dodao je da bi produženi prekidi rada mogli da poremete proizvodnju ne samo kod proizvođača automobila, već i kod dobavljača.

Tri sata prekida proizvodnje u BMW-ovoj fabrici u Minhenu su doveli do do toga da se nije sklopilo 250 automobila, rekao je on.

I iz njihovog najvećeg suparnika Audija, koji je u vlasništvu Volksvagena, rekli su da pokušavaju da nadoknade zastoj koji je nastao pošto oko 700 automobila nije sklopljeno zbog prošlonedeljnog prekida rada u njihovim fabrikama u Ingolštatu i Nekarsulmu.

Rekordni rast pothranjuje zahteve

IG Metal je pozvao na celodnevne štrajkove pošto vođe sindikata i zaposleni u jugozapadnoj saveznoj pokrajini Baden-Virtemberg, sedištu kompanija kao što su proizvođač automobila Mercedes-Benc Daimler i firme za proizvodnju sportskih automobila Porše, nisu uspeli da postignu dogovor tokom 16 časova pregovora koji su trajali i tokom cele noći.

Pošto su podstaknuti najbržim ekonomskim rastom u poslednjih šest godina i rekordno niskom nezaposlenoslenošću, IG Metal zahteva povećanje plata od osam posto za 3,9 miliona metalaca i mehaničara.

Takođe su tražili da se radnicima omogući pravo da skrate radnu nedelju sa 35 na 28 sati da bi mogli da se brinu o deci i starijim ili bolesnim članovima porodice i da se na puno radno vreme vrate posle dve godine.

Sindikat je u subotu saopštio da je poslodavcima tokom najnovije runde pregovora ponudio ustupke predloživšifleksibilan model koji bi radnicima omogućio da biraju između dodatnog novca i više slobodnog vremena.

Poslodavci su ponudili povećanje plata od 6,8 posto, ali su odbacili zahteve za skraćenim radnim vremenom osim ako im se ostavi mogućnost da radnicima produže radno vreme ukoliko to bude neophodno.

„Sindikat je uporno smišljao nove ideje koje su sve više povećavale cenu,“ saopštio je Sudvestmetal, regionalno udruženje poslodavaca.

IG Metal, sa svoje strane, za izostanak dogovora krivi poslodavce, saopštivši da su se ovi tokom pregovora zadubljivali u detalje, umesto da traže dogovor oko glavnih pitanja.

Ovo je prvi veći napor IG Metala da izvrši pritisak na poslodavce da skrate radno vreme još otkako su 1984. pomogli da se radnicima radna nedelja skrati sa 40 na 35 sati.

Svaki dogovor postignut u Baden-Virtembergu se u principu na posletku primeni i na ostale nemačke savezne pokrajine.

Izvor: Rojters, BIZLife

Foto: Pixabay

Piše: Rojters