Kako napraviti hotel profitabilnim?

PinterestFacebookTwitterShare

Piše: Bojan Mihajlović, svetski ekspert za hotelski biznis koji je na listi konsultanata EBRD

U današnje vreme, mnogi investiraju u hotelski biznis a onda se veliki broj hotela brzo se zatvara ili je na prodaju. Neadekvatno znanje ljudi koji vode hotel i negativni rezultati su glavni razlozi. Rešenje je u angažovanju menadžmenta koji ima jasan cilj i može obezbediti najefikasniju realizaciju projekta. Postoje različiti razlozi kada hotel posluje neprofitabilno.

Svaki hotel može da posluje profitabilno ako je predat osobi koja ga vodi a koja zna da postupi u svim situacijama. Takođe, ukoliko ne postoje koraci reinvestiranja profita dolazi do gubljenja tržišne utakmice sa konkurencijom, a zatim i do negativnog trenda u poslovanju. Ukoliko se sve navedeno ne sagleda adekvatno ne može se očekivati pozitivan rezultat.

Trenutno tržište za hotelijere nije dobro, jer se mnogi igraju politike spuštanja cena koja nije ni zdrava a nije ni efikasna. Ako konkurencija može da spusti cenu kao vi onda je strategija uzaludna. Cena je bitan faktor za odabir hotela i 96% igra važnu ulogu međutim, ono što je bitno je da hoteli u Beogradu više ne koštaju 150 evra. Ne postoje više gosti koji ovaj iznos žele da odvoje za smeštaj a na to su uticali hosteli, stanovi i apartmani koji se iznajmljuju na dan kao manji hoteli koji vode nestručni kadrovi.

Razlog je za ovakvu situaciju je  nerazumevanje hotleskog biznisa. Ljudi na drugim tržištima u region  prvo nauče lekciju o hotelskom biznisu pa onda otvore ovakav biznis a u Srbiji je sve drugačije. Ponuda je svaki dan sve veća i uskoro se otvara i hotel Hilton a dolazi i Accor na tržište. Trenutna ponuda mnogo je veća od potražnje. Uvek pobeđuju i treba da pobede oni koji znaju i imaju kvalitet.

Naše tržište nije kao u Njujorku gde svaki hotel ima General Manager-a koji otvori vrata hotela i smeška se po operativnim procedurama koje je dobio od hotelske korporacije a kasa se puni. Naše tržište je drugačije i naše korporativne klijente potrebno je uhvatiti za ruku i boriti se za njih kako bi postali naši gosti. Gosti žele pažnju i posvećenost. Važno je imati viziju prodajne strategije koja može omogućiti efikasnost i produktivnost.

Bojan Mihajlović u IEF-u 09. maja 2017. organizuje seminar za hotelijere, preuzetnike, direktore, menadžere i CEO. Naziv seminara je Tajna uspešne poslovne strategije. Na ovom linku možete saznati više o tome: http://www.ief.rs/tajna-uspesnog-direktora/

Izvor: BIZLife