Ko hoće da ugosti Amazon, mora da ispuni ovaj uslov

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: BetaAP

Grad koji želi da svetski trgovinski gigant Amazon u njemu otvori svoj novi štab, mora da ima biciklističke staze, saopštila je ova kompanija.

Američki sajt “Pipl for bajks” piše da, mada se Amazon priprema da se bar delimično preseli iz Sijetla, “nije spreman da se odrekne biciklističkih staza”.

Ta profitabilna, bogata firma za prodaju robe na internetu je 7. septembra objavila da traži lokaciju za svoj “drugi štab”, što je izazvalo veliko interesovanje u gradovima koji traže šansu za nova radna mesta.

Jedan zahtev kompanije Amazon nisu svi zapazili: opcije za saobraćajne veze: trotoari, trake za bicikle, tramvaji, metro, autobus, laka železnica, voz i dodatne kreativne opcije za povezivanja objekata kompanije.

“Za velike poslodavce kao što je Amazon, ma u kojem gradu bili, dobre biciklističke staze i trake imaju čvrsto poslovni smisao: Više biciklističke infrastrukture znači više korišćenja bicikala, što znači zdravije, zadovoljnije radnike, rast plata zahvaljujući nižim troškovima prevoza i uštedu miliona dolara koje se ne moraju trošiti na garažni prostor”, piše američki sajt.

Pre pet godina, kada je otvorio sada već čuvenu biciklističku traku u prometnoj ulici Dierborn, gradonačelnik Čikaga Ram Emanuel uputio je izazov Sijetlu koji se čuo i širom sveta: “Očekujem ne samo da ću preuzeti sve njihove bicikliste, nego hoću i sva njihova radna mesta”.

Te, 2012. godine Čikago je s desetog došao do petog mesta među gradovima SAD po uslovima za lokalni prevoz biciklom, a sa petnaestog na deseto mesto u svetu po broju novo-osnovanih firmi (start-up).

“Ne možete biti za osnivanje firmi, za visokotehnološku ekonomiju, a ne biti za bicikl”, rekao je gradonačelnik Čikaga.

Pet godina kasnije, Čikago je jak kandidat za novo sedište Amazona, delom jer ima neuporedivo više slobodnih kvalifikovanih radnika nego drugi američki gradovi.

Šta god Amazon odlučio, Čikago je među rastućim brojem gradova koji investiraju u svoju ekonomsku budućnost tako što na ulicama daju prostor biciklu i ta investicija im se već vraća, zaključuje “Pipl for bajks”.

Izvor: N1, Beta

Foto: BetaAP