Mihajlović: Investicioni ciklus “težak” 5 milijardi evra

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Koridori

Vrednost novog investicionog ciklusa u infrastrukturi, sa projektima koji treba da počnu da se realizuju je oko pet milijardi evra, izjavila je ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.

“Novi investicioni ciklus, između ostalog, uključuje projekte izgradnje Fruškogorskog i Moravskog koridora, auto-puta Niš-Merdare-Priština, kao i projekat auto-puta i brze saobraćajnice Ruma-Šabac-Loznica”, rekla Mihajlović je za Politiku.

Vrednost investicija koje se danas realizuju i koje su dogovorene je oko 16 milijardi evra, dok se vrednost novih investicija koje treba da počnu da se realizuju procenjuje na oko pet milijardi evra.

“Za Fruškogorski koridor imamo završenu dokumentaciju za tri deonice i četvrta se radi. Imamo Memorandum sa kineskim CRBC, a sledeće nedelje počinju razgovori o komercijalnom ugovoru. Očekivana vrednost izgradnje je oko 400 miliona evra. Nadamo se da bi do jeseni trebalo da se dogovorimo, a radovi ne mogu da počnu pre sledeće godine, između marta i maja”, rekla je Mihajlović.

Govoreći o drumskom Koridoru 11, potpredsednica Vlade je najavila da će nove deonice auto-puta na Koridoru 11 od Obrenovca do Ljiga biti puštene u saobraćaj u septembru ili oktobru. Od marta počinje gradnja dela auto-puta između Preljine i Požege. “U Sofiji na Samitu u julu treba da potpišemo ugovor o finansiranju sa kineskom Eksim bankom za tu deonicu, koja će koštati oko 450 miliona evra”, dodala je Mihajlović.

Govoreći o Moravskom koridoru, odnosno auto-putu Pojate-Preljina, Mihajlović je rekla da su zainteresovani američki Behtel i kineski CRBC. “Obe kompanije zbog vodnih uslova i zaštite od poplava nisu mogle da daju procenu vrednosti, ali i jedni i drugi smatraju da će ona koštati minimum 700 miliona evra. Do 1. avgusta ćemo imati gotov projekat i pustićemo ih da daju predloge za finansiranje”, objasnila je Mihajlović.

Govoreći o reformi putnog sektora, ministarka je rekla da novca za održavanje ima dovoljno, jer se ove godine očekuje 53 miliona vozila na Koridoru 10 i prihod od putarina veći za 30 odsto, ali da će se promeniti način održavanja puteva.

“Kada je reč o modernizaciji železničkog Koridora 10 i pruge Beograd-Bar, Rusi su više zainteresovani za nastavak rehabilitacije barske pruge, a Kinezi za rehabilitaciju pruge Beograd-Niš i za prugu od Novog Sada do Subotice”, rekla je ona za Politiku.

Izvor: N1

Foto: Koridori