“Najvažniji kapital koji imamo su naši zaposleni”

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Transcom

U početku, kada smo došli u Srbiju 2014. godine, planirali smo da uglavnom budemo obližnja lokacija za nemačke klijente. Međutim, četiri godine kasnije smo osnovali uspešan višejezični centar u Beogradu, posvećen pružanju kompletnog asortimana autsorsing usluga za vodeće međunarodne klijente u nekoliko sektora, kao što su finansijske usluge, elektronska trgovina, maloprodaja…, kaže za BIZLife Mateo Ferari, direktor Transcoma za Srbiju, multinacionalne autsorsing kompanije koja posluje u 20 zemalja širom sveta sa 50 stručnih centara i zapošljava oko 30.000 ljudi, a u Srbiji pruža usluge na 18 jezika.

“Kao globalni lider u oblasti korisničkog iskustva, Transcom poseduje široko znanje u upravljanju projektima u različitim sektorima i, u cilju bolje usluge prema međunarodnim klijentima širom sveta, stalno smo u potrazi za novim atraktivnim lokacijama za pokretanje poslovanja. Srbija je ušla u uži izbor kao jedna od potencijalnih zemalja koje ispunjavaju uslove da budu deo naše politike proširenja i, nakon skoro godinu dana sveobuhvatne procene, odlučili smo da direktno investiramo. Ono što smo ustanovili je premašilo naša očekivanja. Okruženje je posebno povoljno za strane investitore sa više aspekata, a zemlja ima neverovatan broj talentovanih ljudi sa izuzetnim znanjem stranih jezika. Osim toga, kulturno okruženje je veoma slično većini evropskih zemalja.”

Broj kontakt centara je u stalnom porastu. Kako opisujete svoje konkurentske prednosti i šta je ključno za vaš uspeh?

Kada prvi put upoznajem potencijalne klijente, veoma je važno da im objasnim našu ulogu „savetnika“ koja može da im pomogne na „digitalnom putovanju“ i sastoji se od tri glavne faze: konsolidacije, transformacije i višestrukih kanala. U prvoj fazi pomažemo klijentu u optimizaciji troškova putem „konsolidacije“ lokalnog poslovanja u jedan višejezični centar. Sledeća faza je „transformacija“ njihovih procesa koja donosi značajna unapređenja zahvaljujući novim tehnologijama kao što su RPA (robotička automatizacija procesa), analitika govora, gejmifikacija itd. U poslednoj fazi kreiramo višekanalno okruženje za usluge klijentima, gde klijent ima slobodu da koristi sve kanale i uređaje, lako prelazeći sa jednog na drugi u bilo kom trenutku, bez ikakvog gubitka informacija ili potrebe da ponove pitanje. Sve to, u kombinaciji sa stručnošću naših ljudi, može da obezbedi korisničko iskustvo za klijente, po čemu se ističemo na tržištu.

Sarađujete sa međunarodnim kompanijama koje primenjuju najviše standarde poslovanja. Kako uspevate da uskladite zahteve brojnih klijenata iz različitih sektora? Da li vaši zaposleni poseduju specifično znanje u oblastima kojima se bave vaši klijenti?

U poslovanju je veoma važno da imate unapred definisane osnove, koje su vam vodilja i prema kojima se upravljate i strateški postavljate. Jedna od osnova je „vertikalna ekspertiza“ – sve ono što naši zaposleni dobijaju kao dodatnu vrednost koju pokazuju u poslu. To nije ograničeno samo na odlično poznavanje jezika, već predstavlja i priliku da steknu i primene različita široka znanja, zahvaljujući kojima pružaju kvalitetne usluge klijentima iz različitih industrija. Konstantno pratimo trendove, pravimo procene i prema tome se i razvijamo i napredujemo. Koristimo uticaj koji imamo kao multinacionalna kompanija na globalnom niovu kroz preporuke, najbolju praksu, iskustva u različitim oblastima i to znanje prenosimo na svoje zaposlene. Činjenica da u svakom trenutku možemo da razmenjujemo iskustva sa svim zemljama u kojima poslujemo je, takođe, naša prednost. To je ogroman kapital koji koristimo da bismo ojačali poziciju na tržištu i bili što konkurentniji.

Zapošljavate veliki broj ljudi širom sveta. Koliko zaposlenih imate u Srbiji i kakvi su vam dugoročni planovi?

Porast broja zaposlenih od trenutka kad smo došli u Srbiju je fascinantan. Do kraja godine imaćemo 350 posvećenih specijalista za korisničko iskustvo, koji su nas prepoznali kao pouzdanog i atraktivnog poslodavca. Trudimo se da budu zadovoljni, obezbeđujemo im najbolje uslove rada i pouzdan plan razvoja karijere, ulažemo u obuku i dajemo im privlačne ponude za zaposlenje, uz mogućnost konstantnog napretka, da budemo pravi izvor znanja za njih. Želimo da u naredne dve godine nastavimo da povećavamo broj zaposlenih. Cilj u Srbiji je da konsolidujemo svoju tržišnu poziciju kao vodeći višejezični centar za globalne i evropske klijente i nastavimo da ulažemo u najvažniji kapital koji imamo, a to su naši zaposleni.

Kakav tip ličnosti odgovara profilu vašeg tima?

Odabir zaposlenih je ključna i veoma važna aktivnost, a zajednički zahtev za sve kandidate je dobro vladanje stranim jezicima. Ne zapošljavamo određenu ciljnu grupu i najčešće tražimo svršene studente, ali zapošljavamo i mame kojima je potrebno fleksibilno radno vreme, osobe sa invaliditetom i, kroz naš program agenata koji rade od kuće, ljude širom Srbije. Takođe smo ponosni na doprinos smanjenju nezaposlenosti u Srbiji i od početka smo veoma osetljivi na društveno okruženje u kom poslujemo, ponašamo se  kao pravi partner lokalnoj zajednici kroz saradnju sa svim relevantnim institucijama. Dobrodošli su svi oni koji žele da ulažu u sebe, pridruže se našoj kompaniji na ovom putovanju u sticanju novih iskustava, razmeni ideja i usavršavanju u profesionalnom smislu.

Da li imate slobodna radna mesta u ovom trenutku i koja?

Obično tražimo talentovane ljude širom Srbije i tržišna potražnja za izuzetno obučenim ljudskim resursima u oblasti znanja stranih jezika je u velikom porastu. U ovom trenutku se najviše traže nemački i francuski jezik, ali kod nas uvek postoji potražnja za svim glavnim evropskim jezicima. Transcom je kompanija otvorena za sve one koji žele da se pridruže uzbudljivom putovanju, jer mi sebe doživljavamo kao jednu veliku porodicu koja ne nudi samo mogućnost zaposlenja, već i nešto posebno, da zajedno gradimo budućnost.

Izvor: BIZLife

Foto: Transcom

Piše: M.M.