Nije Guča samo Sabor trubača

PinterestFacebookTwitterShare

Za BIZLife govori Srđan Stojanović, direktor kompanije Ocean Rental i hotela Nordic

Hotel Zlatna truba u Guči izgrađen 1981.godine po projektu arhitekte Mihajla Markovića, danas nosi ime Nordic. Kada ga je kompanija Ocean Rental preuzela 2014.godine, hotel je bio prilično devastiran. Investicioni ciklus predviđao je renoviranje i proširenje kapaciteta, ali i analizu tržišta kako bi se definisala prodajna strategija. Cilj je bio iskoristiti brend Guče i Sabora trubača u promociji destinacije. Međutim, sama investicija nije bazirana na svetskom festivalu trube.

Guča kao brend

„Zahvaljujući Saboru trubača, Guča je zaista postala prepoznatljivo ime ili govoreći jezikom tržišnih komunikacija – brend. Za razvoj savremenog turizma ne samo potreban, već neophodan preduslov ali svakako ne i dovoljan. Sabor trubača je pet dana u godini, kao što su i manje više drugi festivali, ali samo na tome bazirati razvoj turizma u ovom području je nedovoljno. Naš cilj je da mnogo širu ciljnu grupu ubedimo da Guča i Dragačevo nije samo Sabor trubača ali i da goste Sabora upoznamo sa mnoštvom drugih mesta i znamenitosti koje mogu da obiđu u periodu festivala trube“, kaže za BIZLife Srđan Stojanović, direktor kompanije Ocean Rental i hotela Nordic, i dodaje da su svoju prodajnu strategiju, pozicioniranje hotela i same Guče kao turističke destinacije usmerili ka sportsko rekreativnom i omladinskom turizmu, verujući da je to ciljna grupa koja će najbrže valorizovati ono čime Guča i Dragačevo obiluju-prelepa priroda, idealni klimatski uslovi, bogato kulturno istorijsko i versko nasleđe.

„Pored toga Guča poseduje, za jednu relativno malu sredinu, odličnu sportsku infrastrukturu koja sa nevelikim ulaganjima može da se stavi na raspolaganje i ekipama iz viših rangova takmičenja. S druge strane, svesni smo da je u toj tržišnoj niši konkurencija većih sportskih centara zaista velika, ali je naša procena i ideja bila da dovedemo prve klubove i odradimo jednu sezonu a da je onda sve ostalo na kvalitetu usluge i servisu koji pružimo gostima. Drugim rečima bili smo sigurni da možemo pružiti uslugu na visokom nivou i da će  naši gosti to prepoznati,“ kaže Stojanović.

Koridor 11

Stojanović navodi da razvoj destinacije podrazumeva i infrastrukturu naglašavajući značajan vetar u leđa u vidu koridora 11 koji se radi i deonice od Čačka do Požege, čiji se početak očekuje na proleće. „Paralelno sa izgradnjom infrastrukture treba raditi na promovisanju turističke ponude, koja svakako obuhvata i Ovčarsko kablarsku klisuru, takozvanu Srpsku Svetu Goru, sa desetak prelepih manastira i samom klisurom kao prirodnim draguljem čitave Srbije,“ kaže i Stojanović i primećuje:

„Dragačevo je kraj iz kog se svake godine izveze na stotine hiljada tona maline zahvaljujući čemu je Srbija među tri svetska proizvođača ovog voća. Ako obožavamo turističke ture po Toskani, Šampanji,  zašto ne bismo nešto slično organizovali onima koji žele da vide gde se i kako uzgaja malina u Srbiji. Za početak našim đacima koji imaju školu u prirodi“, kaže Stojanović i dodaje da, kad je sportsko rekreativni turizam u pitanju, region zapadne Srbije godinama unazad pandan Beogradu po broju klubova u najkvalitetnijim ligama.

Korporativna klijentela

O uticaju samog hotela Nordic na menjanje percepcije Guče, Stojanović kaže da je rano govoriti, jer je „za nama tek prva godina kada smo praktično izašli iz faze renoviranja i počeli da upoznajemo tržište sa Gučom kao sportsko rekreativnim destinacijom“.

„Međutim, naš cilj je da u Guču dolazi i korporativna klijentela na „team bulding“ programe. Imamo kapacitet od preko 100 ležaja u hotelu i odlične uslove za ljubitelje adrenalinskog  ili verskog turizma. Ne krijemo da želimo ulogu lidera u turizmu Dragačeva ali se ta uloga ne dodeljuje već stiče radom, kvalitetom usluge i brojnim zadovoljnim gostima. Ove godine smo napravili ozbiljan korak napred ali je pred nama još dug put. Svesni smo toga,“ kaže Stojanović.

On kaže da hotel, pansion ili bilo kakav smeštajni kapacitet na Zlatiboru ili Kopaoniku može u ovom trenutku da razvija sopstveni biznis bez prevelike zavisnosti od lokalne uprave. „Danas u Guči ne možete voditi hotel a da ne postoji dobra komunikacija i saradnja i sa turističkom organizacijom i celokupnom lokalnom upravom. Svima nama je cilj promocija čitave destinacije i to tokom svih 365 dana u godini. Moram da priznam da 2014.godine kad smo investirali u kupovinu hotela preovlađujuće lokalno mišljenje je bilo da je to zbog Sabora trubača, što naravno nije biznis ideja. Međutim, za realizaciju naših poslovnih planova neophodno je da svi paralelno radimo kako bi narednih godina Guča bila dobro pozicionirana destinacija i za sportiste i za decu školskog i predškolskog uzrasta ali i ostale ciljne grupe koje su nam u fokusu. Gosti uvek očekuju kvalitet više od onoga što već imaju na nekoj od postojećih destinacija. Nije dovoljno da imate čist smeštaj, ukusnu hranu i čist vazduh. To se podrazumeva. Od hotela se očekuje da ima zabavne sadržaje, tehnička sredstva, ljudstvo koje će se baviti gostima-decom,“ kaže Stojanović i zaključuje da su zadovoljni tretmanom i percepcijom lokalne sredine onoga što žele da urade i da veruje da mnogi već vide da sa realizacijom planova mogu da profitiraju i mnogi iz lokalne sredine.

Guča i hotel Nordic za pet godina…

Moram da istaknem da u hotelijerstvu nema brze zarade i brzog povratka uloženog. Zato ovih pet godina gledamo kao srednji a ne dug rok. Mi bismo bili najzadovoljniji kad bismo u tom periodu realizovali našu drugu fazu investicionog ciklusa što bi značilo da se planovi realizuju i da nam tržište daje povoda da nastavimo sa daljim ulaganjem. U tom periodu očekujemo da Guča bude na nekoliko kilometara od autoputa a da i mi kao hotel i svi u Dragačevu koji imaju interes od razvoja turizma preležimo sve dečije bolesti i da stanemo u red sa top destinacijama u Srbiji. Nadam se da će u tom periodu neki od dečaka i devojčica koji su započeli svoju sportsku karijeru na pripremama u Guči stasati u već ozbiljne sportiste,prave profesionalce“, kaže Stojanović.

Izvor: BIZLife magazin

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Polja označena sa * su obavezna.