Nije rasprodaja sve što sija

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Ima li i u Srbiji, kao što je to slučaj u inostranstvu, velikih sniženja, i sa kakvim popustima, trgovci “mame” potencijalne kupce? Ako je suditi samo prema bombastičnim reklamama, sve je na rasprodaji i po izuzetno povoljnim cenama. Privučeni tako “primamljivim” ponudama, potrošači prosto opsedaju šoping centre, ali brzo se suočavaju sa surovom realnošću – popusti na, inače previsoke, cene kreću se u proseku do 30 odsto, piše list Danas.

Tu su i akcije “2 za 1” i “3 za 1”, i sve to sračunato je u korist trgovaca, dok o kupcima niko ne brine. Primamljivih reklama nisu pošteđeni ni prestonički šoping-molovi, butici i autleti, a o radnjama u manjim mestima, u kojima “prenaduvane” cene tek malo kliznu nadole, da i ne govorimo.

Na spisku prazničnih artikala najčešće su naći parfemi, obuća, galanterija, kaputi, zimske jakne… Ta roba je već na sniženju i mada se ne može govoriti o velikom padu cena, ipak je to dovoljan stimulans za kupce spremne da sebe časte nekom novom “krpicom”, da krenu u pohod na rafove prodavnica sa firmiranom robom, poput F&F, Lakost, Pepe džins, Replej, Timberlend… Snižene cene se, uglavnom, odnose na robu iz prethodne sezone. Ta opaska posebno važi za parfeme – linije od pre jedne ili više sezona, mogu se naći po povoljnim cenama.

Dizajnerske radnje skupih italijanskih i drugih stranih marki, među kojima su Maks Mara, Barberi, Bos u Beogradu, nesporno imaju stalnu klijentelu kojoj se tokom praznika pridruži još izvestan broj kupaca. Slično je i sa skupom tehničkom robom, nameštajem, nakitom, satovima. Tako, recimo, sniženje od 30 odsto za kuhinje nemačkog proizvođača Nolte utrostručilo je, u novembru i decembru, porudžbine u beogradskom salonu tog proizvođača. Dobru prođu imala je i na akciji ponuđena nemačka i italijanska keramika i sanitarije u specijalizovanim radnjama, ali i austrijska Eglo rasveta. Za one sa plićim džepom, a takva je većina u Srbiji, praznik je ukoliko sebi mogu da priušte neku kupovinu u prodavnicama Dm, H&M, C&A, ili Takko.

Iz Nacionalne organizacije potrošača stiže i upozorenje.

“U Srbiji ne postoje sezonska sniženja, odnosno, zakon ih kao takve ne prepoznaje, što znači da se ovakvim reklama potrošači dovode u zabludu. Postoji samo podsticajna prodaja u vidu raznoraznih akcijskih sniženja, gde se po nižim cenama može kupiti nekoliko artikala – objašnjava Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača.

Izvor: Danas

Foto: Pixabay