Oglašavanje na Fejsbuku ili Guglu skače 20 odsto

PinterestFacebookTwitterShare

Svi digitalni servisi i usluge čiji su prodavci strana pravna lica, poput pretplata za video servise (npr. Netfliks), skidanja plaćenih aplikacija sa Google Play ili App Store, kupovina domena, oglašavanje na Fejsbuku ili Guglu, najverovatnije će da poskupi, s obzirom na to da sve te kompanije od 1. aprila moraju u Srbiji da plaćaju PDV od 20 odsto na usluge.

Iz Ministarstva finansija kažu za Blic da ovu meru uvode radi usklađivanja sa finansijskom regulativom Evropske unije. Ona se odnosi na sve digitalne usluge i servise koje fizička lica sa prebivalištem u Srbiji kupuju od prodavaca registrovanih u inostranstvu.

Kako su objasnili u Ministarstvu, od 1. januara 2017. godine, strano pravno lice koje vrši oporezivi promet u Srbiji licima koja nisu obveznici PDV (fizičkim i drugim licima), dužno je da odredi poreskog punomoćnika i da se evidentira u sistem PDV, osim ako promet vrši državnim i drugim organima koji nisu u sistemu PDV.

Direktor Centra za razvoj interneta Zoran Torbica kaže za Blic da je ovu praksu uvela Evropska unija.

Oni su to prvi uveli i to je potpuno pravedna stvar. Internacionalne firme koje se bave poreskim posredovanjem će vršiti prebacivanje naplaćenih sredstava zemlji gde je izvršena prodaja usluge, kaže Torbica.

Da li će naplaćivanje PDV povećati cenu digitalnih usluga i servisa, Torbica kaže da zavisi od prodavca. Neko će taj porez da obračuna u cenu, ali će svako pojedinačno odlučiti o tome, kaže on.
Promene Zakona o porezu na dodatu vrednost izvršene su, kažu, i sa ciljem da se na što adekvatniji način urede pravila koja će doprineti pravičnom oporezivanju, piše BLIC.

Izvor: Blic