Oni, realno, mogu spasiti srpsku auto-industriju

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Od svih potencijalnih kupaca Fijat Krajsler grupacije, najrealnija opcija je, po svemu sudeći, južnokorejski Hjundai.

O pregovorima grupacije FCA sa Hjundaijem, najpre izvestili južnokorejski, a zatim i američki mediji, među kojima i ugledni Forbs.

FCA, kako se navodi, traži partnera prvenstveno “kako bi podelili troškove razvoja električnih i hibridnih modela”, ali i “kako bi ojačali”, što bi im omogućilo udruživanje sa Hjundaijem, te da se proizvodnja kultnog Krajslerovog modela “Jeep” (Džip) seli u Kragujevac).

Analitičari, prenose inostrani mediji, smatraju da bi FCA Korejcima omogućila oporavak na kineskom tržištu, gde beleže pad usled krize sa Severnom Korejom, ali i napredak na evropskom tržištu, gde je Fijat naročito dobro pozicioniran.

Sa druge strane, Hjundai bi za FCA značio bolju prodaju u SAD, gde se, između ostalog, prodaje i kragujevački “fijat 500L”.

Procenjuje se da je Hjundai prvenstveno zainteresovan da kupi udeo FCA koji se odnosi na proizvodnju krosovera i komercijalnih vozila, pa bi upravo kragujevački 500L mogao da bude jedan od aduta FCA u pregovorima.

Kragujevački “veliki fića” se već proizvodi kao jedna vrsta krosovera u varijanti “cross”, a i osnovna verzija modela će se u prodaji pojaviti naredne godine.

Ako se postigne dogovor, i kragujevačka fabrika bi postala deo nove grupacije koju bi, pored Fijata i Krajslera, činio i južnokorejski Hjundai, što bi, kako se pretpostavlja, otvorilo mogućnost proizvodnje električnih i hibridnih modela u Srbiji.

Za razliku od neosnovanih tvrdnji da Mercedes preuzima fabriku u Kragujevcu i najava da drugorazredna kineska kompanija kupuje najznačajnije brendove Fijata i Krajslera, eventualno udruživanje FCA grupacije i Hjundaija, smatraju upućeni, nikako nije nerealno.

Izvršni direktor FCA Serđo Markione godinama unazad nastoji da nađe još jednog partnera. U tom kontekstu pominjani su Pežo, Folksvagen, Dženeral motors, a u poslednje vreme i Hjundai, koji je sredinom 90-ih najozbiljnije bio zainteresovan za nekadašnju Zastavinu fabriku automobila, a od čije kupovine je, kao ranije Reno, docnije Pežo i drugi, morao da odustane zbog sankcija tadašnjoj SR Jugoslaviji.

Da li će Hjundai u dogledno vreme ipak, udruživanjem sa FCA grupacijom, da dođe u Kragujevac, ostaje da se vidi.

Izvor: Danas

Foto: Pixabay