Pokajanje direktora i menadžera na japanski način

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Generalni direktor japanskog proizvođača automobila Nisan Motor (Nissan Motor Co) Hiroto Saikava i drugi menadžeri te kompanije vraćaju deo svojih plata da pokažu da se kaju zbog ilegalnih inspekcija vozila u pogonima u Japanu.

Saikava nije rekao kolika će biti smanjenja i ko će još pored njega da bude pogdjen. On je rekao da je “dobrovoljno vraćanje dela njegove plate” počelo prošlog meseca i da će se nastaviti do marta 2018, što je kraj fiskalne godine.

Nisan je ranije danas vladi podneo izveštaj o svojoj istrazi tog skandala. Kako se navodi istraga je utvrdila da su radnici u obuci, koji nisu ovlašćeni da sprovode inspekcije, rutinski vršili te testove, zajmili i koristili tradicionalne japanske pečate “hanko” koji se često koriste umesto potpisa ili osoblja s potrebnim certifikatom.

Ovakve nepropisne inspekcije pogađaju samo vozila prodavana u Japanu, ne ona koja su za izvoz. Zbog problema Nisan je opozvao više od milion vozila za dodatne provere.

Saikava je rekao da je čudno da je ta praksa bila rutinska decenijama i da je počela još 1979. godine.

On je rekao da su radnici u fabrikama znali da je ilegalno to što rade i prikrivali su to takodje kada su državni inspektori dolazili da proveravaju fabrike. On je rekao da je za šaljenje to što je viša uprava toliko bila neobaveštena o tome šta se radi.  “Stil naše uprave je takav da nismo u potpunosti razumeli pravu situaciju na terenu”, rekao je Saikava novinarima.

On je demantovao da je skandal povezan sa stilom upravljanja predsednika Nisana Karlosa Gona, poznatim po akcijama za smanjenje troškova i postavljanju ambicioznih ciljeva.

Gon je iz kompanije Reno, francuskog partnera Nisana, došao 1999. da predvodi preokret u Nisanu koji je bio pred bankrotom. Saikava je rekao da će od marta 2018. biti uvedene promene menadžmenta da se reše duboko ukorenjeni problemi inspekcija.

Kompanija proverava da vidi da li se sumnjiva praksa primenjuje i u drugim operacijama u pogonima. Ne očekuje se da će problematične inspekcije vozila imati kao rezultat probleme u kvalitetu jer su one konačni korak pre nego što vozila izadju iz proizvodnje, ali dileri su preplavljeni otkazivanjima narudžbina, navodi agencija AP.

Izvor: Beta/AP

Foto: Pixabay