Povećati neoporezivi deo zarade

PinterestFacebookTwitterShare

NALED je nedavno saopštio da je visoko fiskalno opterećenje poslovanja jedan od ključnih razloga zašto srpska privreda procenjuje da čak 29 odsto firmi i preduzetnika odluči da posluje u sivoj zoni. Posebno se navode visoki porezi i doprinosi na zarade.

Kako kaže Igor Živkovski, stariji saradnik u advokatskoj kancelariji „Živković Samardžić“, prva konkretna mera za smanjenje poreskog opterećenja privrede svakako bi trebalo da bude povećanje neoporezivog dela zarade, kao i oslobođenje od oporezivanja pojedinih pogodnosti koje zaposleni dobijaju od poslodavaca (npr. pogodnosti po osnovu rekreacije i edukacije zaposlenih).

„Smanjenje poreskih stopa trebalo bi da bude praćeno proširivanjem osnovice oporezivanja. Treba nastaviti sa reformom Poreske uprave kako bi bila ujednačena primena poreskih propisa u celoj državi. Konačno, daljim smanjenjem birokratije i potpunim prelaskom na elektronski način komunikacije i unapređenjem elektronskih servisa Poreske uprave postigao bi se viši stepen transparentnosti u radu ovog organa uprave, ali i obaveštenosti poreskih obveznika o njihovim pravima i obavezama.“

Kada se može očekivati ukidanje parafiskalnih nameta za privrednike?

U poslednjem izveštaju Međunarodnog monetarnog fonda navodi se da bi do kraja 2017. godine trebalo da bude usvojen novi Zakon o naknadama za upotrebu javnih dobara, tako da je za očekivati da će predlog pomenutog zakona uskoro ući u skupštinsku proceduru. Zakon bi trebalo da ujednači visinu naknada i uvede javni registar nameta koji će biti dostupan svima i iz kog će se jasno videti ko uvodi namete, ko ih naplaćuje i kolika je visina nameta. Uvođenje nameta bilo bi moguće samo uz prethodnu saglasnost Ministarstva finansija. Upravo u postojećoj zakonskoj mogućnosti da jedinice lokalne samouprave samostalno određuju visinu ovih nameta, bez dovoljno jasnih kriterijuma za donošenje takvih odluka, treba tražiti glavni razlog za postojeće potpuno neuređeno stanje u ovoj oblasti.

Da li ste mišljenja da bi naplata poreza bila efikasnija kada bi firme same određivale kada će i u kom intervalu plaćati PDV, a ne, kako je sada slučaj, da to određuje Poreska uprava?

Mislim da bi to bilo dobro rešenje jer bi privrednicima bilo omogućeno da na adekvatniji način kreiraju planove svog poslovanja. Naravno, osnovni uslov da ovakva mogućnost bude odobrena poreskom obvezniku bilo bi prethodno redovno izmirivanje poreskih obaveza i u celini uzev poslovanje u skladu sa poreskim propisima, što bi predstavljalo pozitivan signal za dobrovoljno plaćanje poreza koje bi dalje rezultiralo stvaranjem prostora za bolju, ravnomerniju i izdašniju poresku politiku kojom će se manje opterećivati uredni poreski obveznici, a u sistem uvesti nosioci evazije i sive ekonomije.

_____________________________________________________________

Poreska amortizacija

„Glavni problem jeste stepen priznavanja naknadnih ulaganja na stalnim sredstvima (nezavisno od toga u koju su amortizacionu grupu svrstana) prilikom utvrđivanja amortizacije za poreske svrhe. Takođe, jedan od problema u praksi jeste određivanje načina utvrđivanja salda grupe stalnih sredstava u slučaju sticanja, odnosno otuđenja stalnih sredstava putem statusne promene, te je u tom smislu potrebno dodatno precizirati ovaj segment pravilnika koji uređuje ovu oblast“, kaže Živkovski.

Izvor: BIZLife magazin

Komentari 1

  1. hypatija

    Nisam procitao tekst, ali jesam pocetak i naslov. Poenta price je da ogromna vecina privatnog sektora ( vlasnici ) nisu dosli do svog kapitala postenim radom koji je trajao kroz generacije predaka, vec kradjom koliko god to grubo da zvuci.Kako ocekivati od nekoga ko je na prevaru dosao do bogatstva da posluje po bilo kom zakonu evropske unije i uopste razvijenog sveta ? U ovoj zemlji se jedino ceni poltronstvo. Rad, znanje, entuzijazazam , … to nema veze. Znaci, kompromitovani nazovi politicari, pricaju u ime svojih donatora , … sramota.