Praznici, klaud i Tramp “pogurali” dobit Amazona

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Kompanija za internet trgovinu Amazon prošle godine je ostvarila skok prodaje za trećinu u odnosu na godinu pre, na gotovo 178 milijardi dolara, pri čemu je dobit dostigla tri milijarde.

Prema izveštaju kompanije, dobit Amazona bila je lane za 600 miliona dolara veća nego u 2016. godini.

Kompanija je ostvarila rekordnu prodaju u poslednja tri meseca prošle godine, podstaknuta rastom internet kupovine tokom praznika i potražnjom za uslugama u klaud poslovanju.

Navodi da je tokom 2017. godine putem pretplatničke usluge “Amazon Prime” članovima dostavljeno više od pet milijardi paketa širom sveta.

Kako napominju iz kompanije, prošle godine se na uslugu pretplatilo više novih članova nego u bilo kojoj prethodnoj godini, kako u svetu, tako i u SAD. Više od četiri miliona ljudi prijavilo se u samo jednoj sedmici poslednjeg kvartala 2017, dodaju iz Amazona.

Članovi programa imaju pristup brzoj dostavi, ekskluzivnim televizijskim emisijama na platformi Amazon Prime Video, kao i dodatnim pogodnostima pri korišćenju glasovne platforme Alexa, koja korisnicima omogućuje kupovinu.

Prodaja je u četvrtom kvartalu porasla za 38 posto u odnosu na isti period 2016. godine, dostigavši kvartalni rekord od 60,5 milijardi dolara. Dobit se u tom tromesečju više nego udvostručila, na 1,9 milijardi.

Ove brojke podstaknute su poreskim olakšicama od oko 789 miliona dolara, povezanih s velikom poreskom reformom u SAD koju je “inicirao” predsednik Donald Tramp.

Izvor: Poslovni dnevnik

Foto: Pixabay