Razvoj internet trgovine i elektronskog poslovanja u Srbiji: Da posao klikne

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Kada je reč o internet trgovini i digitalnom preduzetništvu Srbija je ispod evropskog proseka, ali se stvari popravljaju pa je godišnja stopa rasta tog tržišta veća od 20 odsto. Tokom prošle, 2016. godine, u Srbiji je ostvareno oko 4 miliona transakcija putem interneta, a prosečna vrednost jedne „kupovine“ bila je oko 20 eura.

Srbija u odnosu na zemlje EU nije najgora, ali nije ni dovoljno dobra, smatra sekretarka Udruženja za elektronske komunikacije Privredne komore Srbije Jelena Jovanović.

Ona je na konferenciji za novinare iznela i podatak da se sledeče godine u sektoru elektronkske trgovine na evropskom tržištu očekuje  zarada od 650 miliona evra. Prema njenim rečima , 77 odsto malih i srednjih preduzeća imaju svoje veb prezentacije, što u Srbiji nije slučaj.

Ona je dodala da su IT kompanije iz Srbije dobro kotirane u svetu, ali da uglavnom rade za inostrano tržište, a ne domaće kompanije, što bi, kako ističe, trebalo promeniti.

Da bi se situacija popravila Privredna komora Srbije (PKS) u saradnji sa Ministarstvom trgovine, turizma i telekomunikacija, uz podršku kompanije DHL International Beograd, organizuje seriju edukativnih radionica „Da posao klikne“.

Radionice će narednih nedelja biti održane u Beogradu, Somboru, Valjevu, Kraljevu i Užicu. Predavači će biti predstavnici PKS-a, Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, Banca Intesa, Mikroelektronike, Male Srpske Prodavnice i bloger DedaBor.

Izvor: BIZLife

Foto: Pixabay

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Polja označena sa * su obavezna.