X

Poslovne vesti

Rizici od veštačke inteligencije u bankarstvu

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Zamena zaposlenih u bankarstvu i osiguravajućim društvima robotima rizikuje stvaranje zavisnosti od spoljnih tehnoloških firmi, van nadzora regulatora, upozorava Financial Stability Board (FSB), globalno telo za nadzor finansijskih sistema.

FSB, koji koordinira finansijske regulative u ekonomijama grupe G20, u svom prvom izveštaju o veštačkoj inteligenciji (AI) i mašinskom, automatizovanom učenju je upozorio da treba nadzirati rizike koje oni nose.

AI i automatsko učenje zamenjuje tradicionalne metode procene kreditne sposobnosti klijenata, obradu i analizu podataka i uočavanje profitabilnih trgovina na tržištima, međutim za to ne postoje međunarodni regulatorni standardi.

Podaci o rastućem korišćenju veštačke inteligencije većim delom nisu dostupni, usled čega regulatori nisu sigurni u uticaj potencijalno novih veza među bankama i tržištima, kaže se u izveštaju.

Primera radi, AI bi mogao dovesti do „neodrživog“ povećanja kreditnih zaduživanja usled automatizovanog bodovanja kreditne sposobnosti.

Iako AI pokazuje bitne potencijale ukoliko se rizicima odgovarajuće upravlja, mogao bi stvoriti i zavisnost banaka i osiguravača od nekoliko specijalizovanih kompanija koje obezbeđuju tu tehnologiju.

Očekivani brzi rast veštačke inteligencije takođe nosi i izglede da će spoljni tehnološki faktori proširiti svoj uticaj na finansijski sektor, što bi moglo dovesti do pojave novih sistemski važnih igrača koji bi se našli van prostora nadzora regulatora, smatra FSB.

Ako propadne veliki pružalac usluga veštačke inteligencije to bi moglo dovesti do operativnih problema u velikom broju finansijskih firmi istovremeno.

Brzina tehnološkog napretka će otežati i utvrđivanje trajnijih pravila za korišćenje veštačke inteligencije za koju neki akademici očekuju da će uneti revoluciju u finansijski sektor.

Savetodavna firma Accenture je u maju rekla da tri četvrtine anketiranih bankara veruje da će AI u iduće tri godine postati primarni način komunikacije banaka s klijentima.

Povezane vesti

Izvor: SEEbiz

Foto: Pixabay