Skoro 100 milijardi dolara najavljenih investicija u elektromobile

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Dosadašnja najavljena ulaganja u električne automobile globalnih kompanija premašuju 90 milijardi dolara i tu neće stati, piše Reuters.

Ulaganja u električne automobile najavljena do danas uključuju najmanje 19 milijardi dolara od strane američkih proizvođača, 21 milijardu u Kini i 52 milijarde u Nemačkoj.

Ford Motor najavio je ovih dana nameru da udvostruči ulaganja u električna vozila na 11 milijardi dolara, ali to je samo deo investicionog cunamija globalnih auto-kompanija u proizvodnju baterija i električnih automobila, koji dostiže vrednost od najmanje 90 milijardi dolara i dodatno će rasti.

Taj novac se sliva u još uvek mali sektor koji iznosi manje od jedan posto prodaje od oko 90 miliona vozila svake godine i u kojem je kompanija Tesla dominantan igrač sa prošlogodišnjom prodajom od oko 100.000 vozila.

Vodeći svetski proizvođači automobila spremaju se da uvedu desetine novih baterijskih i hibridnih benzinsko-električnih modela vozila u narednih pet godina.

“Tesla se suočava s pravom konkurencijom”, kaže Majk Džekson, izvršni direktor AutoNationa, najvećeg maloprodajnog lanca automobila u SAD. On očekuje da bi do 2030. elektromobili mogli dostići od 15 do 20 posto prodaje novih vozila u SAD.

I dok je Tesla sada najistaknutiji svetski proizvođač, “uskoro će to biti svako”, rekao je izvršni direktor nemačkog Dajmlera Diter Zeče, najavivši da će Daimler uložiti najmanje 11,7 milijardi dolara u razvoj 10 čistih električnih i 40 hibridnih modela.

Međutim, najveće investicije, najavljuje Folksvagen, koji do 2030. planira da uloži 40 milijardi dolara u razvoj električnih verzija njegovih 300-plus globalnih modela.

Američki Dženeral Motors objavio je, pak, planove uvođenja 20 novih baterijskih i hibridnih modela do 2023. godine, ali bez informacije koliko planira da uloži.

Detalje o ulaganjima nisu objavili ni kineski proizvođači, uključujući lokalne partnere Forda, VW i GM, ali su poručili da imaju vrlo agresivne investicione planove.

Sve u svemu, konkurencija na tržištu električnih automobila brzo se zaoštrava, a kupci će odlučiti koje će kompanije profitirati, a koje ne, poručili su direktori najvećih svetskih proizvođača autmobila na Detroit Auto Showu.

Izvor: SEEbiz

Foto: Pixabay