Srpski luksuz skoro kao evropski

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Audi

Za 11 meseci prošle godine u Srbiji je prodato 20.107 novih automobila, što je 16 odsto više nego godinu dana pre, dok je svako sedmo vozilo iz grupe premijum brendova.

Prodaja putničkih automobila u Srbiji u stalnom je usponu. Ipak, još je daleko od sada već davne 2008. kada je prodato skoro 60.000 novih automobila.

Čak 70,73 odsto novih vozila je dobilo kupce u Beogradu, a od ostatka čak dve trećine su pazarili žitelji Vojvodine. Najzanimljiviji podatak je, međutim, onaj o prodaji luksuznih brendova.

Od početka 2017. kupljena su čak 2.893 nova automobila koja se ubrajaju u kategoriju takozvanih premijum brendova. Pri tome u ovu cifru ne ulaze skupoceni modeli pojedinih brendova poput Nisana, Renoa, Tojote.

To je procentualno gledano 14,4 odsto od ukupnog broja prodatih, što je vrlo blizu proseka u bogatim evropskim zemljama (oko 15,5 odsto). Poređenja radi, Audi u Srbiji sa 733 prodata automobila u prvih 11 meseci zauzima oko 3,64 odsto, a u zemljama EU 5,30 odsto tržišnog učešća.

U ukupnom broju prodatih vozila iz premijum segmenta u Srbiji prednjači Audi sa 733 prodata vozila, sledi Mercedes sa 676, BMV sa 526. Prodat je i jedan Rols-rojs, četiri Bentlija, pet Maseratija, 24 Jaguara”, čak 71 Porše…

Uostalom, poznato je da na našem Sajmu automobila prvo “planu” najskupoceniji automobili, pa je tako i Rols-rojs koji je učestvovao na Sajmu prvi put posle mnogo godina, i to sa jednom od specijalnih edicija, prodat u rekordnom roku, iako je koštao više od 300.000 evra!

Podaci pokazuju da kod nas skoro da nema sredine. Kupuju se ili najjeftiniji automobili ili najskuplji, kaže Dragan Simić, nekadašnji osvajač “Dijamantske kacige”, a sada test vozač više specijalizovanih automobilskih redakcija.

Kolika je nesrazmera u prodaji na našem tržištu govori i činjenica da je Mercedes prodao više putničkih vozila od Kije, Sitroena, Lade, Pežoa, Mazde, Nisana, Opela.

Iako prodavci ne žele da javno govore o kupcima, nezvanično se saznaje da je više od 40 odsto luksuznih vozila kupljeno za keš.

Izvor: Novosti

Foto: Audi