Srpski potrošači najviše se žale na obuću i mobilne telefone

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

U prvih devet meseci ove godine u Srbiji je zabeleženo 12.823 prigovora potrošača, a najveći deo se odnosi na obuću i mobilne telefone, kazala je Pomoćnica ministra trgovine, turizma i telekomunikacije Vesna Novaković.

Od ukupnog broja prigovora potrošača, oko 20 odsto njih žalilo na kvalitet obuće, 12 odsto na mobilne telefone, slede usluge kao što su struja, voda i gas sa ućešćem od 7,8 odsto, zatim računari i IT oprema 5,6 odsto.

„Potrošači su se žalili i na telekomunikacione usluge, belu tehniku, odeću i nameštaj“, rekla je Novaković.

Najveći broj predmetnih prigovora, prema njenim rečima, odnosio se na nesaobraznost robe i usluga, nepoštovanje prava potrošača u postupku reklamacije, neizdavanje i visinu računa, isporuku robe i garanciju.

Ona je rekla da je resorno ministarstvo od 2008. godine, od kada se projektno finansiraju udruženja potrošača, za podršku njihovog rada izdvojilo milion evra.

Novaković je ocenila da je dosta urađeno na žaštiti prava potrošača u Srbiji i da se ulaže u regionalne organizacije potrošača, kako bi građani u celoj Srbiji mogli lakše da traže savet i pomoć.

„Radićemo i edukaciju trgovaca, kako bi im olakšali poslovanje i pomogli da bolje primenju zakonske norme“, rekla je ona i dodala da je cilj da se još više podigne nivo zaštite potrošaća u Srbiji.

Izvor: Beta

Foto: Pixabay