Stav poslovne žene: Mia Zečević, partner Novaston

Mia_Zecevic
PinterestFacebookTwitterShare

Novaston Asset Management je relativno mlada  kompanija u svetu real estate koja je uspela da se etablira u poslovnom svetu Srbije ali i regiona. Sa Miom Zečević, partnerom u kompaniji, pričamo o tome sa čime su se susretali na početku.

Naša kompanija nastala je kao nezavisna real estate platforma. Kad smo počinjali, situacija je bila vrlo komplikovana, tržište je bilo nerazvijeno i u fazi stagnacije, veliki projekti su bili stopirani. I dalje se u velikoj meri osećao uticaj svetske ekonomske krize. Ali mi smo imali veliku želju i znanje i verovali smo da ćemo uspeti. Novaston je danas kompanija koja klijentu nudi “ključ u ruke” rešenje. Mi kombinujemo dugogodišnje iskustvo stečeno na najrazvijenijim svetskim tržištima sa poznavanjem lokalnih prilika i specifičnosti ovog regiona, i time omogućavamo našim klijentima da svoje projekte prilagode lokalnom tržištu. Pored podrške u razvoju projekata i usluga upravljanja imovinom sa komercijalnog i tehničkog aspekta, pružamo usluge posredovanja u prodaji i izdavanju nepokretnosti, procene vrednosti nepokretnosti, kao i marketinške i usluge iz oblasti odnosa sa javnošću, kada je u pitanju ritejl sektor. Ukratko, uloga naše kompanije je da, kroz naše poznavanje tržišta, dodatno olakšamo put inostranim i domaćim klijentima i da znatno umanjimo rizike prilikom realizacije njihovih investicija“, kaže Mia Zečević.

Kakva je danas situacija na tržištu kada je u pitanju real estate sektor? Gde smo mi u odnosu na region?

Svedoci smo da se u poslednje vreme situacija dosta promenila na bolje, vidiljivi su znaci oporavka i razvoja tržišta. U ovom trenutku u fazi izgradnje su tri tržna centra u Beogradu (Rajićeva Shopping Center, Beograd Plaza i Ada Mall), čime će Beograd do kraja 2018. godine dobiti novih 80.000 m2 prodajnog prostora, dok će Beograd na vodi dodati 93.000 m2 do 2019. godine. Slična situacija je i u Srbiji, u sekundarnim gradovima, koji su interesantniji investitorima za koncept ritejl parkova. Od 2014. godine do danas je u našoj zemlji otvoreno preko 90.000 m2 kada su u pitanju ritejl parkovi, dok se u naredne dve godine očekuje dodatnih 96.000 m2.

Koji su dalji ciljevi?

Glavni cilj je da nastavimo da i dalje rastemo kao kompanija i da se razvijamo i u drugim segmentima real estate-a i asset menadžmenta. U proteklom periodu osnovali smo posebne timove za marketing, facility i project management, koje čine mladi, edukovani, iskusni, profesionalci koji su se već mnogo puta dokazali na najznačajnijim projektima u Srbiji i regionu. Nas vodi želja za kreativnošću i inovativnošću, a glavni cilj nam je da kroz proaktivan pristup i veliku posvećenost utičemo na brži i održiviji rast celog tržišta nekretnina. Moram istaći da smo za manje od četiri godine postojanja uspeli da postanemo prepoznatljiv brend, kako na tržištu Srbije, tako i na tržištu regiona. Uspeli smo da za relativno kratak period postavimo standardne koji naši inostrani kliijenti već implementiraju i na drugim tržištima, na šta smo veoma ponosni.

Kako je biti poslovna žena u svetu real estate, u kome preovlađuju muškarci, posebno na rukovodećim položajima?

Moram priznati da nije lako, ali u mojoj prirodi je da se borim, pa i sa tim da u našoj industriji i dalje postoje predrasude da su muškarci bolji izbor za rukovodeće pozicije. U našoj firmi su na prodajnim mestima mlade i uspešne žene, koje imaju dugogodišnja iskustva u oblastima kojima se bave. I dalje se može videti da su žene u firmama na operativnim funkcijama, jer su praktičnije i odgovornije. I naravno, mogu da lakše obavljaju više zadataka istovremeno i to uspešno. Doduše, kada su u pitanju naši inostrani partneri, njima se dopada da pregovaraju sa ženama i čini mi se da nekako više veruju da će posao biti završen u roku. Ali svet se menja, menjamo se i mi, videćemo, borba se nastavlja (smeh).

Izvor: BIZLife magazin