Tomos opet u krizi

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Povratiti bivšu slavu proizvođaču motornih vozila, posebno motocikla, bio je cilj celjskog preduzetnika Iztoka Pikla kada je pre dve godine preuzeo Tomos od Hidrie.

Ali, njegova predviđanja još uvek su daleko od realizacije, naprotiv, za Tomos bi se moglo reći da je u latentnoj krizi, piše ljubljanski Dnevnik.

Tomos ima narudžbi više nego dovoljno, ali mu je zbog nedostatka sredstava za finansiranje proizvodnje pre nekoliko meseci nestalo materijala, a firma je od početka aprila do kraja juna 40 imala blokirane račune.

Osim Tomosa, bili su blokirani računi i firme MPO Moto, preko koje Pikl kontroliše proizvođača mopeda iz Kopra. U avgustu se u Tomosu pojavio određeni optimizam jer je Pikl dobio novi kredit za MPO Moto.

U septembru je Pikl rekao da je pre letnjih meseci, kada je Tomos trebalo da radi punom parom proizvedeno samo oko 700 mopeda, što je daleko od ovogodišnjih planova o proizvodnji oko 6.000 motocikala po kojima je fabrika bila nadaleko poznata.

U zlatnim danima, Tomos osnovan 1954. godine zapošljavao je gotovo 4.000 radnika i proizvodio 100.000 mopeda godišnje. U Kopru se poslednjih pet godina mopedi samo sastavljaju, dok se delovi proizvode u inostranstvu.

Međutim, optimizam nije trajao dugo. Zaposlenicima su septembarske plate isplaćene s kašnjenjem od mesec dana, a upitna je i isplata za oktobar u roku.

Izvor: Poslovni dnevnik

Foto: Pixabay