Ulaganje u zaposlene je najbolje ulaganje

PinterestFacebookTwitterShare

Piše: Jelena Stuparević, koordinator za trening i razvoj u kompaniji METRO Cash & Carry Srbija

Raditi u kompaniji koja ima neposredan pristup ka svakom zaposlenom, od praktikanta do rukovodioca, i koja konstantno ulaže u obrazovanje svojih zaposlenih kroz različite programe usavršavanja, danas je privilegija. Metro Cash & Carry neguje ovaj pristup pa ne čudi podatak da je većina, danas i na visokim menadžerskim pozicijama, zaposlena kod nas od samog početka i dolaska kompanije na srpsko tržište 2005. Ulaganje u zaposlene je najbolje ulaganje koje kompanije može napraviti. Svaka kompanija koja to zna, zasigurno će dugoročno profitirati kroz privlačenje boljih kadrova, njihovu veću efikasnost i motivaciju, a to će na kraju uticati i na rezultate na tržištu. METRO danas u upravi i 9 veleprodajnih centara zapošljava više od 1200 posvećenih i iskusnih profesionalaca u oblastima nabavke, prodaje, logistike, odnosa sa kupcima, komercijale, dostave robe i dr. Mogućnosti unutar kompanije u Srbiji ali i METRO Grupe (treće po redu svetske trgovačke kompanije) koja posluje u 27 zemalja širom sveta su široke i otvorene. Pored toga što kompanija ulaže u ljude koji tek ulaze u kompaniju, ona nudi i i međunarodno iskustvo. U okviru programa „Crossing borders“, zaposlenima je omogućeno da se dodatno edukuju i stiču nova iskustva i znanja širom sveta.

Ukoliko osoba ima profesionalna i stručna znanja ali i želju i interes za svoj profesionalni razvoj, mi ćemo je pomoći i podsticati u tome. Ja sam najočigledniji primer. Nakon studija dobila sam priliku da u METRO-u steknem prva radna iskustva kao akviziter na terenu, a vremenom kroz profesionalni razvoj u kome me je METRO podržao, stekla sam neophodna znanja i veštine za upravljanje akademijom za edukaciju, koju i danas vodim. Na ovoj akademiji, između ostalih  predavača, danas su i naše kolege koje najbolje mogu da prenesu znanje iz biznisa sa kojim se svakodnevno sreću. U okviru akademije ali i kroz druge programe edukacija, svake godine METRO Cash & Carry Srbija održi na desetine treninga (classroom, on-line, međunarodne treninge ali i tailor-made radionice). Međutim u fokusu kompanije su i studenti i diplomci koji nam se često javljaju sa željom da pohađaju praksu u kompaniji baš zbog pristupa koji METRO neguje ali i zbog velike mogućnosti zaposlenja. Praksa u METRO-u traje tri meseca, a možemo da se pohvalimo da čak 80% praktikanata posle završene prakse dobije zaposlenje u našoj kompaniji. Svi studenti koji su na praksi imaju uz sebe mentore koji podržavaju njihovu kreativnost, samostalnost i podstiču njihov razvoj jer jedino kroz realan biznis a ne simulacije i „opšta“ mesta, polaznici mogu dobiti prave smernice i sliku o radu ovako velikog i složenog sistema, kao što je METRO.

Izvor: BIZLife magazin