Uvezli smo 100.000 krševa

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Beta

Prošle godine su u Srbiju uvezena 158.462 polovna automobila, od kojih su čak 97.393 starija od 13 godina, za šta je potrošeno najmanje pola milijarde evra.

Za uvoz vozila koja su “proterana” sa drumova Evrope, naši sugrađani su dali sasvim sigurno 500 miliona evra, i to računajući da je prosečna cena uvezenih polovnjaka oko 3.000 evra, iako ima analitičara ovog tržišta koji smatraju da je brojka još i veća jer je uvezeno ukupno i 23.814 vozila skupocenih brendova “audi”, BMV i “mercedes”.

Podaci o uvozu polovnih automobila u 2017. godini su poražavajući sa stanovišta ekologije i bezbednosti, kaže generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih automobila Boban Nikolić.

Ta vozila su pre svega veoma nebezbedna, a pritom “evro 3 motori”, koji čine ogromnu većinu u strukturi uvoza, proterani su još 2005. iz Evropske unije.

On za Novosti kaže i da je po važećim zakonima Srbije moguća prodaja (uvoz) novih automobila samo sa “evro 6” standardom motora, dok je za uvoz polovnjaka i dalje na snazi odredba po kojoj je moguće da se uvoze automobili sa eko-normom “evro 3”.

Upravo ta kategorija vozila, starih između 13 i 18 godina, čini gro uvoza polovnih vozila u 2017. jer je na naše tržište stiglo skoro sto hiljada, slobodno se može reći krševa.

Vozila sa motorima koji ispunjavaju “eko 4” standard (važio od 2006. do 2009) uvezli smo 37.610, sa “evro 5” motorima (2010-2014) 20.327, a sa važećom “evro 6” eko-normom (2015. i 2016) 3.132 vozila.

Da nonsens bude još veći, uvoznici polovnih vozila ne plaćaju takozvanu eko-taksu, dok uvoznici novih automobila plaćaju 12.000 dinara po toni.

Srbija je i dalje jedna od retkih zemalja koje ne daju nikakve subvencije za kupovinu električnih i hibridnih vozila. Mi smo i zemlja u kojoj Tojota iz sopstvenih sredstava daje subvenciju za kupovinu hibridnih vozila i do 3.000 evra.

Naši sugrađani, koji svakako kupuju polovna vozila zbog ispražnjenih džepova, niskog standarda, i dalje najviše vole automobile koji nam dolaze iz Nemačke. Omiljeni su i dalje Folksvagen sa 24.895 uvezenih vozila i Opel sa 19.919.

Treće mesto drži francuski Pežo sa 16.833 uvezena polovnjaka. Za Reno se odlučilo 15.434, za Fijat 12.400, a Sitroen 10.760 kupaca.

Među deset najzastupljenijih brendova u prošloj godini kada se radi o uvozu polovnjaka su i Ford sa 9.507, Audi sa 8.778, Mercedes sa 8.019, BMV sa 7.017 uvezenih vozila.

Izvor: Novosti

Foto: Beta