Mogu li kompanije da pobegnu od političkih i društvenih zbivanja?

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Prošli su dani kada su velike kompanije bile sigurne i bez potrebe da se uključe u rešavanje velikih društvenih i političkih pitanja.

Kako piše Forbes, bez obzira da li su ikada nameravale da se angažuju ili ne, šanse su ogromne da će događaji u narednom periodu “naterati” velike kompanije da “progovore i po tom pitanju”.

Provajder društvenih medija za upravljanje, zastupanje i analitička rešenja za preduzeća “Sprout Social” anketirao je više od 1.000 američkih potrošača da bi bolje razumeli kako i gde žele da se veliki brendovi uključe u “velika pitanja dana” i otkrio da oni žele “brendove u igri”.

Dve trećine, njih 66 odsto reklo je da želi da se kompanije bave društvenim i političkim pitanjma, gde većina navodi društvene medije kao najbolji kanal za to.

I ne samo da su mladi ti koji žele velike kompanije da iskažu svoje stavove o bitnim društveno-političkim pitanjima, već i stariji od 55 godina, smatraju da je važno da veliki brendovi iznesu stavove o bitnim društvenim pitanjima.

Kako ocenjuju, ono što brendovi mogu da urade jeste da motivišu promenu – bilo svojim investicijama i akcijama u vezi sa problemom, ili putem pružanja mogućnosti potrošačima da se angažuju. Konkretno, potrošači traže da brendovi rade ono što sami ne mogu.

Kada se govori o tome kojim pitanjima bi trebalo da se kompanije bave, najbitnija je relevantnost. Uticaji na kupce, zaposlene i poslovne operacije su na vrhu liste verodostojnih razloga zašto brend treba da se uključi u određeno pitanje, jer bi prebacivanje na teme koje nemaju značajnu vezu sa brendom ostavile mogućnost brze promene interesovanja nihovih korisnika.

Sa toliko različitih mišljenja i vrednosti u društvu, brendovi moraju duboko da shvate svoje kupce pa tek onda da se angažuju. Nije tako lako odrediti koji socijalni komentar je dobar.

Istraživanje “Sprout Social” pokazuje da među onima koji su saglasni sa stavom kompanije, većina (52 odsto) izražava veću lojalnost, 44 odsto izražavaju verovatnost da kupe više, a 28 odsto kaže da će je javno pohvaliti.

Ali, kao i uvek, bez rizika nema nagrada – 53 odsto onih koji se ne saglašavaju sa stanovištem kompanije mogu kupiti manje, dok će 20 odsto biti motivisano da je javno kritikuje.

“Sprout Social” savetuje kompanije koje planiraju da se uključe u velike društvene teme da se najpre saglase sa zainteresovaim stranama, da budu spremni na bilo kakvu reakciju, da rade ono što pojedinci nisu u mogućnosti, kao i da ohrabre zaposlene da prošire isti stav.

Izvor: Forbes

Foto: Pixabay

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Polja označena sa * su obavezna.