Velike kompanije povlače reklame sa Gugla

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Internet gigant Gugl predstavio je danas više mera za jačanje kontrole objavljivanja reklama pored kontroverznih sadržaja po mišljenju nekih, što je izazvalo živu polemiku u Velikoj Britaniji i povlačenje reklama više vodećih firmi.

„Znamo da oglašivači ne žele da se njihove reklame vezuju za sadržaje koji ne poštuju njihove vrednosti. Stoga od danas usvajamo čvršći stav prema sadržajima u kojima se izražava mržnja ili su uvredljivi“, rekao je komercijalni direktor Gugla Filip Šindler na vebsajtu te američke grupe.

Gugl je od kraja prošle nedelje bio zahvaćen polemikom u Velikoj Britaniji posle objavljivanja članka u Tajmsu prema kome su reklame jednog broja velikih firmi i organizacija okačene pored ekstremističkih sadržaja na internet platformi te američke kompanije, uključujući i na njenoj video filijali Jutjub.

Među kontroverznim porukama bile su izjave u odbranu silovanja, antisemitske izjave i pozivi na mržnju, naveo je list.

Jedan broj velikih firmi zbog toga je prekinuo oglašavanje preko Gugla, među njima lanac Marks and Spenser, banke RBS i HSBC, Mekdonlads, kao i velike medijske grupe kao što su BBC i Gardijan.

Kupovina i prodaja prostora za oglašavanje na Guglu ili njegovoj video filijali Jutjubu ne sprovodi se direktnim kontaktom već automatizovanim sistemom baziranim na algoritmu.

Gugl je i do sada navodio da filtrira sadržaje na kojima se postavljaju reklame. Ta grupa se sada angažovala da će efikasnije povlačiti reklame vezane za sadržaje gde se napadaju osobe na osnovu rase, vere ili roda, rekao je Šindler.

Takođe kada je reč o Jutjubu, Gugl će obezbediti da se reklame pojavljuju samo na sadržajima koje objavljuju osobe koje se drže principa te video platforme.

Takođe, oglašivači će moći lakše da kontrolišu gde im se postavljaju reklame na Jutjubu i na internetu. Oni će moći da biraju da ne budu povezani sa određenim internet sajtovima.

„Sve u svemu, ove nove mere znatno će ojačati naš kapacitet da se pomogne oglašivačima da stignu do šire javnosti a da istovremeno poštuju svoje vrednosti, rekao je Šindler.

Izvor: Beta

Foto: Pixabay