10 stvari koje NAJPAMETNIJI ŠEFOVI kažu da motivišu svoje zaposlene

lider
PinterestFacebookTwitterShare

Moj šef me motiviše kroz strah i kontrolu,“ nijedan zaposleni nikad ovo nije izgovorio.

Motivacija dolazi u mnogim oblicima, a u osnovi je želja da se dođe do određenog ponašanja sa ciljem da se postigne nešto dobro. Dolazi „iznutra“, iz čoveka, ali u velikoj meri utiču spoljašnji faktori. U „igri“ su i srce i um.

Pametni šefovi i rukovodioci motivišu svoje zaposlene tako što će komunicirati neku od ovih poruka, prenosi sajt Inc.com:

1. „Pratiću to i vratiću se do četvrtka.“

Ovo je naravno hipotetička situacija a poenta je da tim može da se osloni na šefa koji daje jasna uputstva i odgovarajuća očekivanja. Kada su stvari pomalo komplikovane i nejasne, jasan cilj i vođstvo je krucijalno. Pametni lideri daju jasan plan akcije.

2. „Imam dobre vesti i loše vesti.“

Pitate se, kako ovo može da motiviše? Da li ste nekada radili sa šefom koji je skrivao stvari iza zatvorenih vrata? Neki šefovi (loše) vesti ne šire dalje. Pametni lideri rade upravo suprotno. Oni iskreno prenose situaciju u kojoj se kompanija nalazi, i zašto donose baš takve odluke. Otvoreno komuniciraju i dobre i loše stvari, a sve u cilju motivisanja ljudi. Takvi lideri osvajaju srca i umove zaposlenih jer im se može verovati.

3. „Evo sa čim se suočavamo, i šta to znači za tebe.“

Ljudi žele da znaju na čemu su. Žele da se osete sigurno, i da šefovi imaju najbolje interese za svakog. Pametni lideri uvek komuniciraju ono što se zaista dešava, i jasno stavljaju do znanja kakva su očekivanja od zaposlenih.

4. „Svrati do moje kancelarije bilo kada.“

Mnogi direktori imaju praksu da ostavljaju vrata svojih kancelarija otvorena, jer žele da pokažu da je osnova jake kompanije – dobra komunikacija. I ova strategija zaista pomaže, podiže se moral zaposlenih i osećaju da su deo tima.

5. „Pitaj me bilo šta.“

HubSpot, kompanija za globalni digitalni marketing, promenila je značenje reči „transparentan“ u poslovanju. Osnivači su čak objavili članak gde su pozivali ljude da ih pitaju bilo šta. Uprkos kriticizmu, transparentnost se isplati u biznisu. HubSpot je primio više nagrada za kulturu kompanije.

6. „Želim da znaš koliko te cenim.“

Da li ste znali da su pohvale i priznanje najvažniji motivatori? Naravno plata i bonusi takođe su dobri, ali oni se „troše“ dok su javna pohvala i priznanja vrednosti koje ostaju. Zaposleni su lojalniji i posvećeniji. Koliko često bi trebalo da se hvale zaposleni? Jednom nedeljno.

7. „Potrebno je da poboljšaš svoj rad. Evo šta radiš dobro.“

Kada se priča o osetljivoj temi kao što je rad nekog člana tima, nemojte odmah preći na teži deo diskusije, jer to postavlja drugu osobu „u gard“, i on ili ona ima potrebu da se brani. Krenite sa nečim pozitivnim: Obznanite ono što već dobro funkcioniše, i ono što cenite kod svog kolege. Onda polako pređite na ono što mislite da treba da se poboljša. Kako završavate taj razgovor takođe je bitno. Ako ne možete da iznađete rešenje problema, onda barem završite u pozitivnom tonu.

8. „Mogu li da dobijem tvoj savet oko ovoga?“

Alison Vud Bruks (Alison Wood Brooks) autorka je studije koja pokazuje da se ljudi koji pitaju za savet smatraju kompetentnijim. Pametni lideri će poboljšati i učvrstiti dobre odnose sa pouzdanim zaposlenima tako što će ih pitati za savet.

9. „Verujem tvom sudu.“

Poverenje je dvosmerno. Da bi vam se verovalo, morate i vi da verujete drugima, ili im bar dati priliku da se pokažu. Ovo zbližava kolege a rad je kompaktniji.

10. „Ne bih mogao bez tebe.“

Ovo je najviši oblik pokazivanja zahvalnosti. Zaposleni se ohrabruju, a kao što smo već pominjali jača se poverenje i motivacija.

Izvor: BIZLife

Piše: N.V.