7 neuspeha epskih razmera koji su pomogli Ričardu Brensonu da postane multimilijarder

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Youtube/Printscreen

Od kada je Ričard Brenson (Richard Branson) otvorio svoju prvu prodavnicu „Virgin Records“ 1972. godine, ne posustaje u širenju. Nema te oblasti u kojoj se nije oprobao – od šminke do votke, od Koka-kole do automobila. Ali nije svaki poduhvat bio uspešan. Evo šta kaže Brenson da je naučio iz svojih sedam najvećih neuspeha, a prenosi sajt Inc.com.

Studentski magazin

Brensonov prvi poduhvat bio je magazin koji su vodili studenti. Imao je viziju da bi studentski magazin mogao da uključi putničke agencije i banke. Kada je potencijalni plan propao, možda to i nije bila najgora opcija – sponzori nisu delili Brensonovu veliku viziju.

Problem oko taksi za Virgin Record’s

Brenson je 1971. godine pustio u promet diskove „Virgin Recordsa“ koji su napravljeni za izvoz, ipak, izbegao je da plati 33 odsto takse. Nakon što je uhvaćen, Brenson je kažnjen sa 60.000 funti. Posle ovog incidenta, znao je da mora da se uozbilji u vezi sa svojim poslom.

Virgin Cola

Brenson je pokušao da izbaci slavnu Koka-kolu iz posla, tako što je lansirao „Virgin Cola“ 1994. godine. Ali, biznis je načisto propao 2012. godine, i Brenson je rekao da je „Virgin“ napravio grešku jer nije ponudio ništa „radikalno drugačije“ od Koka-kole.

Virgin Cars

Od 2000. do 2005. godine, „Virgin Group“ imao je malo poznat sajt preko kog su mogli da se prodaju i kupuju automobili. Brenson je rekao da misli da je „Virgin Cars“ propao je jer je imao „pogrešan ugao“, i da je trebalo da istraži auto industriju koja se bazira na održivosti.

VirginStudent.com

Preteča Fejsbuka (Facebook) i Majspejsa (MySpace) – VirginStudent lansiran je 2000. godine. Nije uspeo da privuče pažnju dovoljno brzo, i već 2005. godine je ugašen. U svom blog postu Brenson je objasnio da mu je ovaj poduhvat otvorio oči koliko moćni društveni mediji mogu da budu jednog dana.

Virgin Pulse

„Virgin“ je znao da mora da pronađe način da konkuriše Eplovim (Apple) proizvodima, kako je popularnost počela da im opada 2004. godine. Kada je „Virgin Pulse“ izašao na tržište, već je bilo kasno. Brenson je rekao da ga je ovo iskustvo naučilo da ne treba da se  plaši da izađe na tržište prerano.

Virgin Brides

Brenson je 1996. lansirao „Virgin“ prodavnicu za mlade (venčanice), a glavni promoter je bio on – obučen u mladu. Već do 2005. godine, „Virgin Brides“ više nije postojao. Brenson se našalio da je posao propao jer nema mnogo „nevinih mlada“ (virgin u prevodu znači devica).

Izvor: BIZLife

Foto: Youtube/Printscreen

Piše: N.V.