Da li vam je ovo poznato? „Dobar sam u onome što radim ali suštinski ne znam šta radim“

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Rudolf Rozenberg (Rudolph Rosenberg) je finansijski direktor specijalizovan za tehnološku industriju kao i za finansije i upravljanje biznisom. Napisao je članak pod nazivom „Dobar sam u onome što radim ali suštinski ne znam šta radim“ koji ukazuje na veliki problem, a to je da mnogi ne znaju šta im je dugoročni cilj i kakvu vrednost daju kompaniji za koju rade.

Prenosimo njegov članak:

„Većina ljudi svakodevno ide na posao ali, u suštini, ne zna šta je to što radi. U stvari, vi i možete da idete na posao, da budete dobri u tome što radite, a da i dalje ne znate šta je to što radite. Logika iza te tvrdnje je jednostavna, ako ne možete nekome da objasnite šta je vaš posao prostim rečima, velike su šanse da završavate set zadataka ali da suštinski ne znate zašto ste tu gde jeste, i koja je vrednost koju donosite kompaniji.

Kada ljudi ulaze u preduzetničke vode, jedna od prvih stvari koje moraju da nauče jeste da ispričaju svoju priču. To znači da su sposobni da objasne, na jedan vrlo jednostavan način, šta rade, i zašto to rade, i kako se razlikuju od drugih i doprinose. To moraju da objasne pre svega sebi, zatim ljudima u svom bliskom okruženju, poslovnim partnerima, investitorima. Moraju potencijalnim klijentima da objasne kako će proizvod ili usluga da izađu u susret njihovim potrebama, a za to je potrebna jasna vizija. Preduzetnici brzo nauče koliko im je ta vizija neophodna jer im svakodnevno iskustvo pokazuje koliko njihov biznis zavisi od toga.

Bilo kako bilo, vaša priča je isto toliko važna i kada niste preduzetnik. Bez obzira u kojoj ste industriji, bez obzira na veličinu kompanije za koju radite, i, na kraju, bez obzira da li ste u timu ili vodite tim, to što ste sposobni da ispričate svoju priču doneće vam sledeće benefite:

1. Kao prvo, da biste odredili koja je vaša priča, morate da istupite iz svog rutinskog dan-za-danom posla i odredite šta je to što želite da postignete, kako dajete vrednost kompaniji i još važnije – kako želite da date tu vrednost;

2. To dalje vodi ka drugoj dobrobiti a to je da definišete jasan set prioriteta koji će vam omogućiti da dodate vrednost tamo gde je to potrebno, i na taj način imaćete prioritete na umu i u svakodnevnom, rutinskom poslu;

3. Kada radite sa unutrašnjim i spoljašnjim klijentima, vaša priča biće glavni pokretač, i vodiće vaše odluke;

4. Dodata vrednost jeste da ćete biti viđeni kao lider sa ciljem.

Zato savetujem da odvojite nekoliko minuta svog rada i zapišete svoju priču, ili priču svog tima u dve rečenice, ili manje…”

Izvor: BIZLife

Foto: Pixabay

Piše: N.V.