Digitalni svet: Koji „tebra“ otvara vaša vrata?

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Youtube/Printscreen

Zamislite da ulazite u hotel sa pet zvezdica. Sjaj mermera, klasična muzika, orhideje pred ulazom… A na vratima krezubi portir vas pozdravlja sa „’De s’, tebra?“

Slično se dešava kada pisanje vašeg sadržaja, koji je ogledalo poslovanja, date u ruke maloj bratanici sa nekog „menadžmenta“ jer ne može da nađe posao.

Ljudi koji se bave pisanjem, bilo da su u pitanju novinari, „storyteller“-i, kopirajteri ili kontent kreatori izuzetno su važan deo vašeg tima jer su upravo oni ono što je portir hotelu. Vaš stvaralac sadržaja je glas vašeg brenda, medijske kuće, klijenta za kojeg radite i njegovih ruku delo je ono što vaš vaše objave čini jedinstvenim, primetnim i drugačijim.
Često se smatra da su to osobe koje samo mogu, i ne moraju, da imaju smisla za pisanje i koje bi trebalo da napišu rečenicu, dve ispod posta na društvenim mrežama ili da prevedu neki strani tekst kako bi popunili sadržaj, te u skladu sa tim dobijaju izuzetno malu novčanu nadoknadu. Ovo nije daleko od istine ukoliko imate takav stav, a u tom slučaju ćete i dobijati osrednje rezultate.

Pravi kreator pisanog sadržaja je mnogo više i pored opšteg obrazovanja i osećaja za stilistiku, on je digalno pismena osoba. Ta osoba nosi duh ideje poslovanja i korisnicima daje kognitivan i digitalan kontekst.

Od nje očekujete naslov koji privlači i koji se ne obilazi tako lako. Nakon što je izmamila klik ona je pred čitaoca stavila vizuelno pregledan i prijemčiv tekst sa jasno odvojenim poglavljima i naznačenim ključnim elementima. Ona ima specifičan stil koji je boja glasa vašeg brenda. Kako se tehnologija razvija neverovatnom brzinom, a trendovi vrtoglavo smenjuju, kreator je u dosluhu sa svojom publikom i prati sve promene u odnosu na koje usmerava sadržaj.

On je neko ko dobro priča (piše) priču i zna njene osnovne norme i forme iskazivanja. Takva osoba zna jačinu i uticaj reči i na koji način na psihološkom nivou njima može delovati. Vaš „storyteller“ ima za cilj da zavede čitaoca, propusti ga kroz amplitude sadržaja i plasira mu jedinstvenu ideju.

Njegov sadržaj je u isto vreme digitalno optimizovan, zanimljiv čitaocu i ima potencijal da postane viralan. On se na pravi način obraća ciljnoj grupi, prema kojoj se prilagođava, za koju piše i, više ili manje suptilno, šalje određenu poruku. Njegovi tekstovi su uvek u skladu sa pravopisom jer je upravo to jedna od stvari koja može najbrže izazvati negativan publicitet ili krizu. Nije malo primera u kojima su loši prevodi sa ili na engleski, slovne greške ili nepoznavanje gramatike i pravopisa došli u žižu medija i društvenih mreža.

Ono što je najvažnije svakome ko traži kvalitetnu osobu za pisanje sadržaja jeste da ta osoba poznaje pravila Gugla, odnosno da je upućena u SEO optimizaciju. Uz rad na tekstu, ključne reči, linkovanje i dodavanje sadržaja, dobar kreator će znati na koji način da utiče na sadržaj na naslovnoj strani samog sajta i „meta description“ kako bi obezbedio da se on nađe na visokoj poziciji Gugl pretrage.

Moderni novinari znaju da rade u programima i na platformama koje podržavaju sajt za koji pišu. Do neke mere su upućeni u programerske kodove kojima mogu da utiču na sadržaj koji postavljaju i neretko su ovladali programima za obradu fotografija, vizuala i video materijala koji prate tekst.

Kopirajter mora u svakom trenutku da bude svestan da radi u marketingu. I oseti kada postoji prostor da se od sadržaja napravi kampanja koja će targetirati određenu ciljnu grupu. On rečima iskazuje ono što tim stručnjaka iza njega radi.

Dakle, onaj kojem ste dali svoju priču u ruke nije samo neko ko napiše tekst i završio je posao. Jasno je koliko je ova struka evoluirala i koliko su osobe od reči ponovo postale važan deo društva. Zato ih brižljivo čuvaj, „tebra“…

Izvor: BIZLife magazin

Foto: Youtube/Printscreen

Piše: Danica Grujičić