Direktor Dropboksa: „Ovo bih savetovao mlađem sebi“

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Youtube/Printscreen

Dru Hjuston (Drew Houston) osnovao je kompaniju „Dropboks“ (Dropbox) kada je imao 24 godine. Nakon 10 godina, ovaj servis za deljenje dokumenata ima 500 miliona korisnika, i donosi više od milijardu godišnje, a vrednost firme procenjuje se na 10 milijardi dolara (u 2014. godini).

Hjuston je za „Business Insider“ govorio šta je naučio na pozicji direktora, i koji bi savet  dao mlađem sebi (ujedno i svima drugima).

Kao prvo, niko nije rođen kao direktor, te veštine se stiču, i uče se na samom poslu. Dakle, po toj definiciji, svi su po prvi put direktori u nekom trenutku,“ rekao je Hjuston i dodao, „A drugo, sve se može naučiti. Počeo sam kao inženjer. Nisam imao stvarnog poslovnog iskustva. Bukvalno sam otišao na sajt „Amazon“ i ukucao „prodaja“ ili „marketing“ ili „strategija“, i kupio bih nekoliko knjiga koje su dobile najviše ocene, tj. koje su najbolje rangirane, i to sam radio – čitao.

Onda je nastavio:

Ali, bilo da je reč o osnovama poslovanja, ili o javnom nastupu, rukovodstvu – to su sve veštine kojim ovladate kako imate više iskustva. Trebalo bi da ciljeve postavite visoko, i da težite da ih ispunite, ali takođe bi trebalo da budete strpljivi.
To je kao da učite da svirate instrument. Nećete biti dobar javni govornik, i nećete biti bolji kroz nekoliko dana, ali hoćete kroz nekoliko godina. I bićete iznenađeni koliko ste napredovali.

Zbog svega toga, Hjuston preporučuje da počnete rano, i budete „sistematični“ kada učite, i dodaje da mu je uvek bilo korisno da se zapita:

Za godinu dana, za dve godine, za pet godina, šta bih voleo da sam sada naučio?

Izvor: BIZLife

Foto: Youtube/Printscreen

Piše: N.V.