Direktorka startapa deli poslovni savet koji ju je doveo do uspeha

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Youtube/Printscreen

U stranim medijima često se pojavljuje izraz za koji mi, u srpskom jeziku, nemamo adekvatan prevod. U pitanju je „cold email“.

To je kada mejlom kontaktirate nekog koga ranije nikada niste sreli, niti upoznali. To nije „spam“, ali može vrlo lako da se nađe u „kanti“, zato je potrebno da se ovakvi mejlovi pišu smišljeno.

Tifani Fam (Tiffany Pham), koju je Forbs, pre tri godine, uvrstio na listu „30 Under 30“, odnosno jednu od najuticajnijih osoba ispod 30 godina, podelila je savet da bi svi, koji su na početku karijere, trebalo da šalju ovakve mejlove ljudima kojima se dive. Ona je direktorka i osnivačica velike društveno-medijske platforme „Mogul“.

Kako pisati ovakve mejlove, a da ne završe u smeću?

Mejl treba sročiti u ljubaznom i ličnom tonu, do granice pristojnosti. Takođe je bitno da se predstavite i investirate u naslov mejla koji će zapasti za oko onom ko čita. Kako Fam kaže mejl šaljete onome od koga biste hteli nešto da naučite, ili nešto da saznate.

Provela sam mnogo vremena učeći od mnogo ljudi. To su bili ljudi kojima sam se divila, na koje sam se ugledala, čiji su me uspeh ili priča inspirisali, i oni su bili u industriji na koju sam se fokusirala. Htela sam da dođem do ljudi koji su zaista bili moji idoli,“ rekla je Fam, a prenosi Business Insider. Na kraju, ovi kontakti postali su veoma važna partnerstva.

Fam dodaje da ne treba da budete obeshrabreni ukoliko odmah ne budu pozitivne reakcije. „Na kraju krajeva, možda nećete dobiti odgovore. Možda ćete dobiti neka odbijanja. Ali ta odbijanja nisu zauvek, neka samo znače – Ne mogu sada.

Oni vas se neće sećati za dva meseca ili godinu kasnije. Ali, uvek je vredno toga da ih kontaktirate. Šta je najgora stvar koja može da se dogodi?

Izvor: BIZLife/Business Insider

Foto: Youtube/Printscreen

Piše: N.V.