Fejsbuk i Gugl su promenili način zapošljavanja. Evo kako će to uticati na vaš posao

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Tokom proteklih 15 godina, proces pronalaženja kvalifikovanih kandidata za radna mesta bio je jednostavan model klasifikovanog oglasa: Trošite malo novca, postavite posao “onlajn” berzu pposlova i čekate kandidate za prijavu.

Sada je drugačije. Gugl (Google) i Fejsbuk (Facebook) ometaju ovu masivnu industriju pomoću alata napravljenih za digitalne navike ljudi koji traže posao. Vaš uspeh u angažovanju pravih ljudi u direktnoj je relaciji sa sposobnošću da se prilagodite promenama koje ova dva tehnološka giganta isporučuju.

Gugl i Fejsbuk će pretvoriti online regrutovanje u marketing-centričan posao. Evo zašto:

Traženje novog posla je velika stvar

Traženje novog posla jedna je od najstresnijih situacija, a Gugl i Fejsbuk to znaju. Oni takođe znaju da su oni koji traže posao i potrošači, a ove osobe imaju određene digitalne navike i očekivanja koje će, kada se upoznaju, povećati verovatnoću da će se primenjivati na popis posla određenog preduzeća na mreži.

Kada pogledate način na koji Gugl i Fejsbuk upravljaju potrošačkim reklamama, vidite da kažnjavaju prodavce koji pružaju loše korisničko iskustvo; oglasi čiji su sajtovi teški za tekst ili sadrže irelevantne informacije plaćaju više novca po kliku. Nazovite to porez na loše korisničko iskustvo.

Kao i kod potrošačkog marketinga, Gugl i Fejsbuk će dati prioritet rezultatima pretrage koji sadrže relevantni video i tekstualni sadržaj. Oni žele da pruže odlično iskustvo pretraživanja potrošaču, a to znači da će vaša kompanija morati da postane vrlo dobra u brendiranju zapošljavanja i optimizovanim oglasima za posao. Bolji oglasi će dobiti veći promet, a kompanije koje zapošljavaju od toga će imati koristi.

Kandidati se brinu o kulturi vaše kompanije

Uz porast sajtova za razmatranje poslodavaca trećih strana, postalo je jasno da oni koji traže posao istražuju kulturu preduzeća pre nego što se prijavljuju na otvorenu poziciju. Gugl i Fejsbuk su pratili ovaj trend i videli su priliku da skrivaju ove rezultate na način koji traži potraživanju najbolje rezultate pretrage.

Kompanije koje grade posvećenu karijeru i ulažu u svoj sadržaj će imati ogromnu prednost nad kompanijama koje su prisiljene da plate za klikove jer Gugl rangira svoju stranicu na strani 10 kandidata za traženje posla.

Od traženja posla prave “biznis”

Stvarni razlog zbog kog su Gugl i Fejsbuk pokrenuli platforme za traženje posla? Zato što je traženje posla tržište vredno 200 milijardi dolara, a to je njihovo preuzimanje.

Kada ove tehnološke kompanije odluče da imaju novu kategoriju potrošača, to obično rade. Kada pretražujete kuće, automobile, hotele ili letove, Gugl prvo pokreće sopstvene rezultate pretrage. Oni mogu onda da nadoknade te online nekretnine.

Ubuduće svi koje traže posao biće u mogućnosti to da učine upravo preko ovih platformi. Odnosno, biće moguće preko društvenih mreža ili Gugl pretraživača da se započne pretraga prilikom traženja posla. Takođe, oni koji traže posao moći će da vide mnoštvo opcija direktno od poslodavca koji nudi posao.

Izvor: BIZLife/Inc.com

Foto: Pixabay

Piše: D.A.