X

Poslovni saveti

Izvršni direktor Amazona objašnjava savršen način da donesete rizične poslovne odluke

Jeff_Bezos_BetaAP.jpg
PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Beta/AP

Najviše odluka trebalo bi da donesete sa oko 70 odsto informacija koje (biste voleli da) imate,
napisao je u godišnjem izveštaju izvršni direktor „Amazona“ Džef Bezos (Jeff Bezos).
Ako čekate na 90 odsto informacija, onda ste najverovatnije suviše spori.

Bezos je otkrio koje su njegove taktike pri vođenju Amazona,  koja je od startapa prešla put do kompanije sa 341.000 zaposlenih, a prenosi Business Insider.

Istakao je nekoliko koraka koji vode ka donošenju bržih i boljih odluka:

1. Naučite da radite sa dovoljnim brojem podataka, nastojite da uzmete najviše od minimuma onoga što vam je potrebno (70 odsto) umesto da čekate na sigurnost (90 odsto).

2. Neka vam bude „udobno“ u nesigurnosti, tako što ćete ostati fleksibilni nakon što ste doneli odluku. „Mnoge odluke mogu biti povratne,“ napisao je Bezos i dodao da možemo da odredimo da li je u pitanju laka odluka odgovaranjem na pitanje „Šta ako grešim?“

3. Umesto da se fokusirate na to da izbegavate greške tako što ćete donositi savršene izbore, budite master u brzom prepoznavanju i ispravljanju loših odluka. Ako ste dobri u popravljanju, to što grešite ili niste u pravu može manje da vas košta nego što mislite, dok će vas to što ste spori sigurno mnogo koštati.“

„Kada ste ubeđeni oko određenog pravca čak i kada ne postoji konsenzus, može da bude od pomoći da kažete: „Znam da se ne slažemo oko ovog, ali hoćeš li se sa mnom kockati? Ne slažeš se i obavezuješ se?“ preporučuje Bezos. Na taj način izbegavate ono „Rekao sam ti“, i dobija se nova perspektiva jedne iste stvari/problema. Iako se ne slažete sa svojim kolegama, vi se obavezujete da ćete dati sve od sebe da ih podržite, i pomognete im.

Kako dalje kaže, to je istinski način da se iskaže neslaganje u mišljenjima i stavovima, iskren izraz „mog viđenja„, šansa za tim da odmeri „moj stav„, i brzo, iskreno opredeljenje da kolege idu svojim putem.

Ovo su značajni koraci koje Bezos prati kada donosi neke ključne odluke o novim uslugama i/ili proizvodima. Kaže da se ovaj koncept može primeniti i na ostale šefove.

Efektivni lideri znaju kada da veruju svom instinktu. Ali, znaju i kada da veruju instinktu tima. Voljni su da preuzmu na sebe kalkulisani rizik. Time što to rade, pomažu svojim ljudima da imaju više samopouzdanja, i da im daju prostora da eksperimentišu i napreduju.

Povezane vesti

Izvor: BIZLife

Foto: Beta/AP

Piše: N.V.

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Polja označena sa * su obavezna.