X

Poslovni saveti

KAD NASTUPI KRIZA: 5 lekcija o rukovodstvu koje možemo da naučimo od direktora Ubera

travis-kalanik-ytb-printscr
PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Youtube/Printscreen

Uber je već nekoliko godina unazad poznat kao startap koji je iz jedne ideje, a to je da zameni sistem taksija, izrastao u kompaniju vrednu 70 milijardi dolara, sa 12.000 zaposlenih i više desetina hiljada vozača. Ipak, osnivač i direktor Ubera, Travis Kalanik (Travis Kalanick), sada mora da upravlja krizom koja poslednjih meseci prilično drma ovu kompaniju.

Kriza je počela kada je bivša inženjerka Ubera, Suzan Faler (Susan Fowler), objavila blog u kome je opisala lošu kulturu ove kompanije. Naime, u Uberu se štite menadžeri koji seksualno uznemiravaju svoje koleginice, a kažnjavaju se žene koje insistiraju da HR uradi nešto povodom toga. Tako se pojavila prva mrlja na Uberu, i počela je da se širi.

Među „minusevima“ našao se i događaj kada se Kalanik lično raspravljao sa vozačem Ubera, koji mu je rekao da od plate ne može da prehranjuje svoju porodicu.

Povezane vesti

Kalanik je trenutno jedan od najomraženijih direktora a Uber kompanija koju “svi vole da mrze”. Ipak, mediji su crno-beli, jednog lidera suviše uzdižu u nebesa (Ilon Mask je dobar primer, sve što on radi njima je svetinja), dok nekog drugog suviše “pljuju”.

Kako piše sajt Inc, postoje i mnoge dobre stvari koje Kalanik i njegov tim rade. Hajde da pogledamo kako krizu možemo da okrenemo u svoju korist, i neka to bude lekcija za sve nas:

1.Kada nešto uradite pogrešno, priznajte i izvinite se – brzo i bez oklevanja.

Nekoliko sati nakon što je blog post Suzan Faler postao viralan, Kalanik je napisao na Tviteru da je ono što je izrečeno u blogu protiv svega u šta oni (Uber) veruju i da će svako ko se tako ponaša biti otpušten.

2. Potražite pomoć od objektivne, treće strane.

Uber je zaposlio “Covington & Burling”, uglednu advokatsku firmu, koja bi nezavisno istraživala i davala preporuke. Kalanik je takođe pozvao članove tima Arijane Hafington (Arianna Huffington), da mu se pridruži na sastancima, kako bi se diskutovalo o problemima u kulturu kompanije Uber. Legendarna je njena izjava da niko više neće da toleriše “briljantne dr**džije”.

3. Ako prepoznate da ste i vi deo problema – povucite se.

Kalanik je sam sebe kaznio (neki će reći da je „sam sebe otpustio“). Imejlom je obavestio zaposlene da će uzeti odsustvo na neodređeno vreme i da prepušta svom rukovodilačkom timu da vodi kompaniju koja prolazi kroz teškoće. Rekao je da je on odgovoran za sadašnju situaciju u kompaniji i da treba da postane bolji lider. Takođe je rekao da mu je potrebno odsustvo da ožali majku koja je u maju stradala u brodolomu.

Kalanik je oduvek bio sinonim za Uber, tako da je za ovaj potez trebalo imati petlje.

4. Otpustite “ortake” ako su i oni deo problema.

Uber je navodno imao “A tim” sačinjen od menadžera, koji su bili Kalanikovi ortaci i nedodirljivi šta god da su radili. Jedan od članova tog tima je hteo da falsifikuje medicinski nalaz žene koja je rekla da ju je silovao vozač Ubera. Drugi, Emil Michael, Kalanikov blizak kolega, počeo je da širi ideju da treba zaposliti istražitelje koji će otkrivati lične informacije  o novinaru koji je pisao kritike o Uberu. Obojica su otpušteni.

5. Pogledajte se u ogledalo.

Lako je kritikovati Uber. Ipak, problem je mnogo veći i nije u pitanju samo jedna kompanija. Javljale su se i druge žene, inženjerke, koju su iskusile seksualno uznemiravanje, ali ne u Uberu, već u Guglu (Google), kompaniji kojoj se ostatak Silicijumske doline divi. Izuzetak nisu ni druge vodeće kompanije.

Izvor: BIZLife

Foto: Youtube/Printscreen

Piše: N.V.

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Polja označena sa * su obavezna.