Kada se pitate da li da zadatak uradite sami ili prosledite nekom drugom – Probajte “pravilo 70 odsto”

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Youtube/Printscreen

Ako se nalazite na rukovodećoj poziciji, pa makar u timu imali samo jednog člana, ukoliko ne naučite “umetnost delegiranja” nikada se nećete održati na toj poziciji, a kamoli napredovati. Pravilo od 70 odsto daće vam uvid kako to možete da uradite dobro.

Pristup “lakše mi je da to uradim sam/a nego da objašnjavam” nije dobar. Posebno ne po vas. Ne treba da idete linijom manjeg otpora. Kada treba da delegirate zadatak ili više njih?

Pametni rukovodioci koriste “pravilo 70 odsto”. Ako osoba kojoj je rukovodilac prosledio/la zadatak može da uradi najmanje 70 odsto onoga što bi isti taj rukovodilac uradio, onda bi zadatak trebalo da bude prosleđen.

Da li je frustrirajuće da zadatak neće biti urađen sa istim stepenom “savršenstva” kojom bi menadžer ili rukovodilac uradio? Naravno. Ali, ovde treba pustiti savršenstvo, jer u delegiranju nema mesta za perfekciju. Dobra vest za rukovodioca jeste da ne mora više da troši vreme na taj određeni zadatak. I to vreme može da ulaže u druge, značajnije stvari.

Deo procesa delegiranja uključuje da znate šta želite da postignete i onda da ljudima stavite do znanja šta je potrebno da bi se to uradilo. I onda sledi najteži deo prosleđivanja posla – ne dirate više taj projekat i verujete svom timu da će uraditi kako treba. To dalje znači da treba da razumete da će oni verovatno uraditi sasvim drugačije od onoga kako biste vi uradili. Naravno, ne znači da će biti neuspešno, ali iz vaše vizure najverovatnije neće biti savršeno. Zato ne treba tražiti savršenost već uspešnost, bez obzira na koji se način radi.

Kada je reč o efektnom i uspešnom delegiranju, odnosno prosleđivanju zadataka i projekata, ključna je komunikacija. Komunikacija mora da bude jasna, koncizna i dosledna, a svaki član tima treba da bude informisan. Poverenje je jedno od najvažnijih faktora, i dvosmerno je.

Vi treba da verujete svom timu da će završiti posao za koji je odgovoran, a vaš tim treba da vam veruje da im dajete sve informacije koje su im potrebne za rad.

Sledeći put kada ste u dilemi da li treba da prosledite zadatak nekom drugom ili da ga sami uradite, zapitajte se: “Da li ova osoba može da uradi 70 odsto onoga što bih ja mogao/la?” Ako je odgovor potvrdan, vreme je da delegirate.

Izvor: BIZLife

Foto: Youtube/Printscreen

Piše: N.V.