Kako odgovoriti ljudima koji traže vaše usluge džabe?

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Svima je poznata ta vrsta ljudi koja bi sve učinila samo da ne plati. Ako može da se iskamči za džabe, odlično. Ostavimo po strani finansijske probleme i besparicu u današnje vreme – tuđ rad se mora ispoštovati.

Vi ste odgovorni za postavljanje granica i način poslovanja svoje firme, radnje, radionice… U početku vam se sigurno činila kao bezazlena i odlična ideja da ne naplaćujete, ili dajete velike popuste, svojim prijateljima i porodici. Međutim, kako vreme odmiče lista prijatelja i rođaka sve više raste, a vaš budžet se sve više smanjuje.

Ne možete da vodite posao uspešno i da ga razvijete, da rastete, ako vam niko ne plaća!
Ovim frazama se ljudi „neplatiše“ uglavnom obraćaju:

1. „Mhm…nisam mislio da naplaćuješ toliko…“ (Ovo je biznis, ne Crveni krst).
2. „Mislio sam da su tvoji saveti prijateljski „čet“?“ (To je za fejsbuk, isključivo).
3. „To deluje preskupo. Šta mogu drugo da učinim, a da bude vredno tvog vremena?“ (Da mi platiš?)

Za ovakve situacije morate imati unapred pripremljen odgovor. Ovo su otprilike 3 neka najčešća scenarija – šta ljudi traže od vas da im učinite besplatno, i šta treba da im odgovorite.

Besplatne strategije, konsultacije i savet

Nekada je bio običaj da ljudi pronađu čoveka od znanja i poverenja i povedu ga na ručak, pritom tražeći od njega besplatne konsultacije. Ali vremena su se izmenila. Danas internet nudi brojna mesta gde se mogu pronaći besplatni saveti – forumi, fejsbuk grupe, „sabskrajb“ na određene kanale, gugl… Dakle, postoji mnogo načina i kanala kojima ljudi mogu pristupiti, a da ne zatraže besplatnu uslugu od vas. Sledeći put kada se neki od klijenata dabrovoljno najavi za besplatnu sesiju, koja bi u normalnim okolnostima bila naplaćena, budite ljubazni i odgovorite mu sledeće:

Poštovani IME,

Hvala Vam na interesovanju. Jako bih voleo da sarađujemo. Budite slobodni da bukirate termin ovde (LINK DO SAJTA SA CENOVNIKOM I USLUGAMA), ili potražite na našem sajtu ono što mi besplatno nudimo klijentima. Ukoliko imate još pitanja, budite slobodni da mi se obratite. Radujem se potencijalnoj saradnji.

Srdačan pozdrav,
IME

Besplatne usluge

Šta ćemo sa čovekom koji ima problem i želi da ga pogledate na brzinu i pomognete mu, besplatno? Mnogi preduzetnici ili manje firme nastavljaju da nude besplatnu uslugu za početak, samo ovaj puta, dobre volje radi. To nikako! Ovo umanjuje vaš integritet u biznisu i liderstvu. Vaše vreme je vredno i dugujete i sebi i klijentima koji vam plaćaju da to poštujete. Umesto da ste saglasni sa besplatnim uslugama, napišite ovakav mejl:

Poštovani IME,

Hvala Vam na interesovanju da radite sa IME KOMPANIJE. Nažalost, sada nam raspored ne dopušta nikakav dodatni pro bono rad. Međutim, pozivam Vas da pogledate naše pakete po različitim cenama ovde (LINK). Nadam se da Vam te opcije odgovaraju. Ako sada nije pravo vreme, nadam se da ćemo biti u kontaktu kada se stvore uslovi. Radujem se potencijalnoj saradnji.

Srdačan pozdrav,
IME

Besplatni pozivi

Kada potencijalnom klijentu ponudite da mu telefonom objasnite saradnju sa vama, mnogi od tih poziva budu otkazani. Bez obzira na vaš raspored telefonskih sastanaka, imejl podsetnika, i dodatnog SMS podsetnika, ljudi i dalje ne ispoštuju vaše vreme i ne pozovu vas kada je dogovoreni termin. To je veoma neprofesionalno i stvara instant ružnu sliku o njima, a vama remeti raspored i troši i živce i vreme. Imajte u nacrtima uvek ovako sročen imejl i to pošaljite svim neprofesionalnim „igračima“:

Poštovani IME,

Žao mi je što niste bili u mogućnosti da me pozovote u dogovoreno vreme. Zaista sam želeo da porazgovaramo. Moj raspored je vrlo tesan, tako da bi bilo odlično da smo se sada čuli i dogovorili, ali razumem da se takve stvari dešavaju. Molim Vas pogledajte moj kalendar da zakažate naknadni termin.

Srdačan pozdrav,
IME

Izvor: BIZLife/Forbes

Foto: Pixabay

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Polja označena sa * su obavezna.