„Medveđi zagrljaj“ u životu i biznisu

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Piše: Dijana Carić, autor knjige ‘Umetnost pregovaranja’

Svi smo čuli za tzv. „medveđu uslugu“ koju je najlepše objasnio ruski basnopisac Krilov u basni o pustinjaku i medvedu. Naime, pustinjak i medved su bili najbolji prijatelji. Jednoga dana pustinjak je zaspao u hladovini ispod drveta ali mu je jedna muva remetila san. Videvši to medved je uzeo veliki kamen, sačekao da muva sleti na lice njegovog prijatelja i ubio i muvu i prijatelja. Krilov je ishod ove basne kasnije objasnio sledećim rečima: „Ništa nema gore od uslužne budale“.

Međutim da li ste čuli za „medveđi zagrljaj“?

Ovaj termin možemo sresti kako u privatnom životu tako i u biznisu. Kada je reč o biznisu, „medveđi zagrljaj“ (bear hug) se obično koristi kao strategija napada prilikom neprijateljskog preuzimanja kompanije. Naime, ponuđač, bez prethodne najave, ciljanoj kompaniji upućuje veoma atraktivnu ponudu koja se „teško“ može odbiti,  sa nadom da će akcionari izvršiti pritisak na menadžment kompanije da pregovara sa ponuđačem. Važan segment ove strategije jeste da postoji vremensko ograničenje odnosno menadžmentu ciljane kompanije se ostavlja veoma malo vremena da donese odluku. Cilj ove strategije prilikom preizimanja kompanija jeste da se spreče druge zainteresovane kompanije da preuzmu ciljanu kompaniju.

U životu, kod medveđeg zagrljaja ruke se postave obično oko struka grljene osobe, koja se pritom podigne sa tla.

Dok medveđi zagrljaj u životu često ostavlja bez vazduha, medveđi zagrljaj u biznisu često ostavlja bez izbora.

Izvor: BIZLife

Foto: Pixabay