X

Poslovni saveti

Novi direktor Koka-kole svojim zaposlenima: „Ako ne pravite greške, …“

direktor-koka-kole
PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Youtube/Printscreen

Novi izvršni direktor Džejms Kvinsi (James Quincey) Koka-kole želi da promeni kulturu opreznosti koja je održala ovu najpoznatiju kompaniju gaziranih pića više od jednog veka na vrhu.

Nakon katastrofalne odluke kompanije 1985. godine da menja brend, koji je nazvan „Novi Koka-kola sindrom“, taj strah od neuspeha kontraproduktivan je u vreme kada Koka-kola treba da se upusti u još veće rizike,“ rekao je Kvinsi u intervjuu za „The Wall Street Journal“.

Kvinsi ima 52 godine, rođen je i odrastao u Velikoj Britaniji, a završio je studije elektronike i inženjeringa na Univerzitetu Liverpul. Na novoj poziciji izvršnog direktora je od 1. maja. Kako pišu mediji, ovo je ključni period za najvećeg proizvođača gaziranih sokova. Sve više ljudi odriče se ovog slatkog pića, a u Americi i Velikoj Britaniji porezi su prilično visoki. Vlade sistemski rade na tome da smanje potrošnju proizvoda sa visokim nivoom šećera, koji su pak povezani sa dijabetesom i gojaznošću. Iako se Koka-kola uključuje u proizvodnju mlečnih proizvoda, čaja, flaširane vode, i drugih pića, 70 odsto globalne prodaje za njih i dalje čini taj slatki magični sok.

Kvinsi je dalje rekao kako promene brenda Koka-kola (gaziranog pića) nisu poželjne, ali da su eksperimenti na manjim brendovima u sklopu njihove kompanije neophodni.

„Ako ne pravite greške, to znači da se ne trudite dovoljno,“

dodao je on.

Kod nas gazirana pića nisu dostigla visoke cene, ali u Americi i Velikoj Britaniji, Koka-kola se prilagodila promenama ukusa potrošača. U Americi, veća je potrošnja flaširane vode od gaziranih pića, tako da je Koka-kola prešla sa obimnog poslovanja na biznis u kome deli profit sa punjačima, tako da pića može da prodaje u manjim ambalažama po višoj ceni.

Kako je Kvinsi rekao, za 10 do 15 godina, gazirana voda će se sve manje prodavati, a drugi brendovi će doći na njeno mesto.

Dakle, novi izvršni direktor neće imati nimalo lak zadatak – održati cene i prodaju, a u isto vreme, pokrenuti i eksperimentisati na novim proizvodima. Zato i ohrabruje zaposlene da se ne plaše neuspeha, jer to znači da rade, trude se, pokušavaju nešto drugačije i novo… A kad se ne plaše neuspeha, onda im ništa ne može stati na put.

Povezane vesti

Izvor: BIZLife

Foto: Youtube/Printscreen

Piše: N.V.