Obrazac uspeha: Jedan od najproduktivnijih akademskih naučnika radi manje od vas

naucnik-ytb
PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Youtube/Printscreen

Izraelski istoričar Juval Harari (Yuval Harari), koji ima 41 godinu, dostigao je karijeru na kojoj bi mu svaki akademik pozavideo. Na Oksfordu je odbranio doktorat na temu srednjovekovne vojne istorije. Napisao je i objavio mnoge čitane knjige i članke o istim ili sličnim temama. Dobio je i brojne nagrade, među kojima je i za najmlađeg izraelskog akademskog naučnika.

Na hebrejskom je 2011. objavio svoj prvi rad „makro-istorije“ – „Sapiens: A Brief History of Humankind“, koji se bavi istorijom naše vrste, organizovanom, u velikom delu, oko jedinstvene sposobnosti da izmišljamo i zamišljamo stvari. Knjiga je bestseler u Izraelu, i prevedena je na 30 jezika. Postala je internacionalni fenomen. Čak su je preporučili Barak Obama i Bil Gejts. Mark Zakerberg ju je izabrao za svoj online knjiški klub. Prošlog meseca Harari je objavio i nastavak: „Homo Deus: A Brief History of Tomorrow“, i odmah postao bestseler New York Timesa.

Kada sve ovo pročitate, mislite da je Harari neverovatno zauzet. Ali u skorašnjem intervjuu otkrio je da radi manje nego što bi iko očekivao.

Raspored

U pomenutom intervjuu Harari je otkrio da je ozbiljan praktičar Vipasana medijacije (Vipassana), i da provodi 2 sata svakog dana meditirajući, kao i da odlazi mesec ili dva godišnje na tretman meditacije. Harari čak nije znao da je Tramp izabran za predsednika do 20. januara, dok se nije vratio sa tretmana.

Ono što je zanimljivo oko moći meditacije jeste što nam govori o tome koje su nam istinski vredne stvari u životu. I drugi istraživači koji imaju pregršt istorijskih primera i naučnih rezultata („Rest: Why You Get More Done When You Work Less“, Alex Soojung-Kim ) našli su da „kreativni radni dan“ optimalno treba da traje 4 sata za kreiranje važnih i novih stvari.

Drugim rečima, Harari odbacuje sve trivijalne stvari, bespotrebne informacije, i fokusira se samo na ono što je bitno.

Zauzetiji smo nego ikad, ali to ne znači da smo efektivniji. Harari nam svojim primerom pokazuje: postoji izbor.

Izvor: BIZLife

Foto: Youtube/Printscreen

Piše: N.V.