Pet osobina koje pokazuju da vam je suđeno da budete lider

Ako vam je iko ikada rekao da biste bili dobar lider, može biti da je to baš zbog ovih osobina. Ako ih i ne posedujete, ovo su standardi koje treba da ciljate, bez obzira da li želite da razvijate liderske osobine ili da želite da zaposlite ljude koji poseduju sposobnost da preobraze radno mesto. 

1. Izuzetno dobro se povezujete sa ljudima.

Jaki lideri se lako povezuju sa drugima pokazujući svoju ljudskost. Prihvataju da nisu savršeni i da prave greške (i priznaju ih!). Ako lider vrednuje autentičnost, onda je i zaposleni voljan da raizikuje da kaže „Šefe, zabrljao sam“.

2. U ekipu uključujete najrazličitije ljude i činite da se osećaju bezbedno.

Dobri lideri stvaraju raznovrsno okruženje sastavljeno od ljudi koji na različite načine rade svoj posao i imaju različite svetonazore; oni prosto teraju strah iz radne prostorije i dozvoljavaju zaposlenima da rizikuju; zbog njih se ljudi osećaju sigurno kada ispoljavaju svoju kreativnost i smeju da otvoreno iznose ideje i doprinose velikim odlukama. Jer tu nema straha, samo poverenja. Zaposlenima se tako usađuje osećaj zajedništva.

3. Pokazujete saosećanje.

Da li ste prirodno skloni pomaganju drugima? Empatični ljudi imaju sposobnost da osete ono što drugi ljudi osećaju, ali saosećanje je objektivniji oblik empatije. Osećate kako se drugi osećaju, ali to podižete na sasvim drugi nivo čineći sve što je u vašoj moći da uklonite prepreke koje im stoje na putu. Nedavno objavljeni Oksfordov priručnik za nauku saosećanja obimno dokumentuje i dokazuje da „saosećajna uprava“ dovodi do visokih organizacionih performansi, inovacija, zadržavanja klijenata, profitabilnosti, a manjeg prometa zaposlenih.

4. Otvoreni ste i transparentni.

Ljudi oko vas nisu pod stresom, a timski rad funkcioniše jer delite informacije i dozvoljavate svima da znaju šta se dešava u svako doba. Studije pokazuju da organizacije koje svojim zaposlenima poveravaju povlašćene informacije, inače rezervisane za komandno-kontrolne strukture moći, istima smanjuju neizvesnost i ublažavaju stres oko toga gde i zašto se kreće firma. Jedan primer otvorenosti, verovatno malo ekstreman za većinu kompanija, je firma za optimizaciju društvenih medija Bafer. Oni idu toliko daleko da na internetu objavljuju plate svih zaposlenih, uključujući i primanja izvršnog direktora Džoela Gasćona.

5. Razumete šta motiviše i pokreće ljude

Možda vam je neko nekada rekao da sjajno motivišete ljude da u poslu prevaziđu sami sebe. Odakle to? Možda ste proučavali pozitivnu psihologiju i razumete da je ono što pokreće ljude uskladišteno od vrata nagore. Proživljavanje pozitivnih emocija je u osnovi ljudske motivacije. Prema tome, dobri lideri odlično poznaju ljudsku prirodu i znaju kako da motivišu ljude da svoj posao obavljaju na visokom nivou. Kompanije bitrebalo da zapošljavaju i liderske uloge dodeljuju ljudima koji igraju na vrline, talente i darove zaposlenih. Oni su ti koji smišljaju i dodeljuju značajna i svrsishodna zaduženja (van suvoparnog opisa posla) i probućuju kreativnost i strast kod zaposlenih.

Izvor: Inc.com, BIZLIfe

Foto: Pixabay