Svi smo bili u toj situaciji: Kako da vam bude prijatno na poslovnim okupljanjima

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Hollywood Reporter

Na konferencijama, poslovnim okupljanjima, prezentacijama, dođe onaj trenutak kada treba da se povezujete, razmenjujete vizit kartice, razgovarate… Ako se osećate pomalo neprijatno, niste jedini. Međutim, verovatno ste i sami svesni da je sve to u glavi – isto tako može da vam bude i sasvim udobno. Evo i kako!

Za početak, vratimo se dve godine ranije kada su naučnici dali dokaz o postojanju fenomena koji su mnogi od nas iskusili: profesionalno umrežavanje može da učini da se osećamo „prljavo“. Ali, što smo moćniji, manje ćemo se „prljavim“ osećati, prenosi Business Insider.

Kada su za primer uzeli jednu advokatsku poslovnu firmu, pokazalo se da su stariji članovi firme bili manje skloni od mlađih da povezuju profesionalna okupljanja i povezivanje sa rečima „prljav“ i „posramljen“.

U novom članku „The Harvard Business Review“, naučnici su zaključili sledeće: „Kada ljudi veruju da imaju mnogo toga da ponude drugima, kao na primer mudar savet, mentorstvo, resurse, povezivanje im je prijatno i osećaju se manje sebičnima.“ Zato je ključno da umrežavanje shvatite kao nešto gde vi možete nekome nešto da date. Takođe, jedan od načina da pomognete drugima, bez obzira na status koji imate, jeste da pokažete zahvalnost.

Svako ima svoje „jače“ strane, oblasti u kojima briljira, gde zna više od ostalih, i to znanje je vaš adut. To možete da podelite sa drugima. Možete i konkretno da pitate kako možete da pomognete.

Dejv (Dave) Kerpen, direktor firme „Likeable Local“ savetuje upravo to: „Neka vaše prvo pitanje bude – Kako mogu da vam pomognem? Na taj način, iako toj osobi nije potreban savet, osećaće se prijatnije u vašem prisustvu, i biće voljnija da pomogne vama.“

Na kraju krajeva, poslovni odnosi su uvek dvosmerni, i vi sa vaše strane treba da uradite sve što je potrebno da razgovor bude prijatan – dakle ponudite svoje znanje i savet, i pokažite zahvalnost. To će vam se i vratiti.

Izvor: BIZLife

Foto: Hollywood Reporter

Piše: N.V.