Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako zadobiti poverenje?

    Piše: Dijana Carić, autor knjige ‘Umetnost pregovaranja’

    Osoba koja drugoj osobi pristupa otvoreno i sa poverenjem može to i da očekuje kao povratnu reakciju. Najbolji način da ljudi budu iskreni prema nama je da prvo mi budemo iskreni prema njima. Drugi će na takvo ponašanje odgovoriti identično i doći će do stvaranja saradnje. Ljudi nesvesno na poverenje odgovaraju poverenjem.

    Sa druge strane, osoba koja nastupa sa nepoverenjem i ima nepoverljiv stav takvo ponašanje će izazvati i kod druge strane, što uzrokuje slabiji saradnički odnos. Cilj nije da budemo osoba koja će verovati svima. Cilj je da budemo osoba kojoj se može verovati. Jer ne možemo verovati drugima ako i mi sami nismo osoba od poverenja. Ako smo mi osoba kojoj se ne može verovati, mislićemo da su svi prevaranti, kao i mi, i nećemo biti sposobni da verujemo. Dakle, da bismo verovali, prvo moramo biti neko kome se može verovati. Da bismo bili osoba kojoj se može verovati moramo imati snažan i jak karakter. Poverenje nema veze sa novcem. Neko može imati ogroman novac, ali da mu ne verujemo, jer sumnjamo u njegove namere. Poverenje nema veze ni sa moći. Neko može da ima moć ali mu ne verujemo. To je, na primer, čest slučaj sa političarima. Poverenje ime veze sa karakterom, sa iskrenošću, sa doslednošću, sa poštenjem, sa integritetom. Integritet znači da su nam reči i dela usklađena. Integritet znači da se ponašamo i govorimo u skladu sa našim sistemom vrednosti. Međutim, nije ni dovoljno imati izgrađen sistem vrednosti i govoriti o njemu. Moramo se ponašati u skladu sa tim sistemom. Jasno definisan sistem vrednosti nam nedvosmisleno govori šta želimo a šta ne, odnosno pomaže nam da lako donosimo odluke.  Sa druge strane ono što kažemo moramo i da uradimo. Poverenje drugih više zavisi od naših postupaka nego od naših reči. Jer ako na primer kažemo da smo odgovorni, a ponašamo se neodgovorno sasvim je sigurno da će druga strana pre poverovati u ponašanje nego u reči.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE