(FOTO) Diktatori i njihovi oklopnici

Najpoznatiji diktatori u istoriji su vrlo često bili i ljubitelji skupih i prestižnih limuzina. Pri tome nikako nisu zanemarivali ni bezbednosni faktor.

Generalno, ovi ljudi su preferirali da sede pozadi u prestižnim automobilima, iza dovoljno debelog stakla i karoserije, kako bi bili sigurni da niko od njihovih ”obožavalaca” neće pokušati da zauzme njihovo mesto na političkoj sceni nedemokratskim metodama, po kratkom postupku. Evo nekoliko automobila koji su postali deo istorije zahvaljujući svojim vlasnicima.
 
Rolls-Royce Silver Ghost  za Lenjina


Vladimir Ilič Uljanov, svima poznatiji kao Lenjin, iako osnivač ruske motorne industrije, gajio je strast prema engleskim automobilima. Nevoljan da dozvoli socijalističkim principima da stanu na put ličnim interesima, naručio je ni manje ni više nego 9 Rolls-Royceva, od koji je jedan imao čak i gusenice za sneg i predstavlja jedan od najružnijih automobila svih vremena. 
 

 
Zil Zis 110  za Staljina


Lenjinov naslednik, pak, vidio je političku vrednost u limuzini domaće proizvodnje, pa je u fabrici u Lenjingradu (današnjem Sankt Petersburgu) maltene iskopirao neke od velikih Buick-a i Packard-a koji su u to vreme bili aktuelni. Kada se Zil i Zis proizvodnja preselila u Moskvu, imao je svoje sopstvene teško oklopljeno vozilo koje je bilo teško oko 7,5 tona.



Mercedes-Benz 770K ”Grosser” za Hitlera i cara Hirohita


Manje-više se za svaki preživeli Mercedesov ”Grosser” tvrdi da je upravo Hitlerov, a on je zaista bio veliki ljubitelj ovih automobila. Prvi je naručio 1924. godine, kasnije zahtevajući da se podovi podignu za oko 12 centimetara, kako bi on na taj način izgledao viši rastom. Sa debelim staklom otpornim na metke, ovo vozilo je težilo oko 4 tone. Hitlerov ratni saveznik, japanski car Hirohito, takođe je bio pasionirani obožavalac ”Grosser”-a.  U nedostatku domaćeg proizvođača koji bi bio u stanju da napravi nešto makar nalik na nemački kvalitet, Car je naručio ukupno sedam oklopnih Mercedesa iz Nemačke do 1945. godine, odnosno pre nego što su Sile osovine doživele kolaps.
 

Hongqui Red Flag za Mao Ce Tunga


Mao je, baš kao i Staljin, bio izuzetno zainteresovan za kontrolu proizvodnih sredstava, pa je nakon posete Zis-u naredio da njegova vodeća automobilska fabrika u Čangčunu učini Chrysler-u isto ono što su Sovjeti učinili Packard-u i Buick-u.  Iznutra presvučen slonovačom, orahovinom i kitnjastom satenskom tapiserijom, rezultat toga nazvan je Hongqui Red Flag (crvena zastava).
 

Lancia Astura za Musolinija


Musolini je uvek bio zaljubljenik u automobile. U mlađim danima preferirao je Alfa Romeo, a nakon dolaska na vlast Duce se odlučio za Lanciu i njihove V8 Astura modele. Kabriolet verziju ovog automobila, rađenu po specijalnoj želji Ducea i dizajniranu od strane Pininfarine, možemo smatrati jednim od remek dela auto- industrije. Vozilo, bez sumnje, spada među najlepše četvorotočkaše svih vremena.
 

Rolls-Royce Phantom IV za britansku kraljevsku  porodicu i Franka


Pedesetih godina prošlog veka Rolls-Royce je napravio svega 18 primeraka svog Phantoma IV, insistirajući na tome da nijedan neće biti prodat ikom osim članovima britanske kraljevske porodice i stranim državnim poglavarima. Od te brojke, čak njih 17 je preživelo sve do današnjih dana, uključujući i par limuzina i kabriolet otporan na metke koji je naručio španski Generalisimus Franko.