(FOTO) Novi Peugeot 208 najavljuje revoluciju

PinterestFacebookTwitterShare

U proleće 2012. godine Peugeot će u prodaju uvesti svoj novi model u B segmentu. Novi 208 će kao i njegov prethodnik u početku biti dostupan u dve različite karoserijske verzije sa 3 i 5 vrata, kasnije će stići i ostale verzije, a ujedno donosi mnoštvo novih rešenja koja će ispisati nova pravila klase.




x x x x x x x x x x

Novi 208 najavljuje revoluciju

Novi Peugeot 208 pokazaće agilnost i energetsku efikasnost kao dve najvažnije novosti. Vrlo je pohvalna činjenica da je u proseku 110 kg lakši u odnosu na 207, a u nekim slučajevima je lakši čak i do 173 kg. Osnovni modeli biće teški svega 975 kg, što uz aerodinamički otpor od svega Cd 0,29 i vrlo kompaktnu karoseriju koja je 7 cm kraća i 1 cm niža nego kod modela 207, garantuje da će novi Peugeot zaista biti okretniji, lakši i štedljiviji.



Zanimljivo je da i uz značajne rezove spoljnih proporcija 208-ica dolazi sa primetnim povećanjem prostora za putnike, pa nudi više mesta na zadnjim sedištima uz 5 cm više mesta za kolena, te ima 15 litara veći gepek.


Peugeot 208 donosi i novi izgled. Novosti poput “lebdeće” maske, prednjih svetala i “bumerang” zadnjih svetala ističu i brojne manje detalje koji se odlično uklapaju u novu filozofiju oblikovanja. Zanimljivo je da su verzije sa 3 i 5 vrata vrlo različite, pa je tako verzija sa 3 vrata znatno dinamičnija i oblikom svojih bokova znatno više podseća na prethodnike 207 i 206.

Unutrašnjost 208-ice donosi još više novosti. Tako su svi instrumenti i kontrole iznova dizajnirani i oblikovani, i iako su potpuno novi izgledaju vrlo jasni i ugodni za korištenje.


Kako se može pohvaliti prosečnom emisijom CO2 koja je čak 34 g/km manja nego što je bila na modelu 207, novi Peugeot 208 preuzima vođstvo u svom segmentu po pitanju čistoće izduvnih gasova. Nova generacija motora i korištenje e-HDi mikrohibridnog sistema na gotovo svim verzijama pokazali su se kao ključno generacijsko poboljšanje, te su dodatno istakli vrhunske rezultate u smanjivanju težine i poboljšanju aerodinamike.

Kako je Peugeot naglasak stavio na emisiju CO2 jasno je da je kod 208-ice prioritet stavljen na zaštitu okoline, te se uz moderne motore ističe i činjenicom da je u odnosu od 25 posto izrađena od “zelenih” ili tačnije materijala koji su reciklirani ili su prirodnog porekla. Iz Peugeota ističu kako je 208 prvi automobil na svetu koji ima delove, tačnije zadnji odbojnik i sklop ventilatora, koji su u potpunosti izrađeni od ovih materijala. Samo ovakav odbojnik omogućiće uštedu u proizvodnji od 1600 tona goriva godišnje.