“Honda” lansira terenac za evropsko tržište

PinterestFacebookTwitterShare

Japanska “Honda” planira da lansira novo terensko vozilo u Evropi koje će se na tržištu nadmetati sa “Nisanovim” automobilom “kaškaj”, izjavio je direktor “Honde” Takanobu Ito, prenele su agencije.

Ito je kazao da “Honda” visoko ceni i “zavidi” “Nisanovom” modelu “kaškaj” na dobroj prodaji i da je zbog toga uprava kompanije rešila da učini “nešto slično.” On nije naveo kada će se krosover pojaviti na tržištu.

Model “kaškaj” je glavni faktor “Nisanove” povećane prodaje u Evropi. Za tri tromesečja 2011 u zapadnoj Evropi prodato je oko 153.000 vozila “kaškaj”, što je više od ukupne prodaje linije “Honda”, oko 106.000 jedinica, prema podacima agencije “JATO dajnamiks.”

Do oktobra, “Hondina” evropska prodaja pala je 19 procenata na nešto preko 128.000 jedinica, što je 1,1 odsto udela u ukupnoj prodaji na tom tržištu. S druge strane, Obim “Nisanovih” isporuka je povećan za 16 procenata, na preko 390.000 komada, što je 3,4 odsto udela u evropskoj prodaji.

Što je još neopovoljnije, ukupna “Hondina” prodaja u Evropi nastavlja da se smanjuje u odnosu na 2007. godinu, kada je isporučeno oko 311.700 vozila i kada je udeo japanske kompanije na tom tržištu iznosio 1,9 odsto. To je bila poslednja godina u kojoj je “Honda” ostvarivala profit na evropskim poslovima.

Da bi se taj trend u Evropi zaustavio, “Honda” će lansirati nekoliko modela naredne godine, uključujući i novi kompaktni automobil “sivik”, zatim, CR-V, kompaktno sportsko-terensko vozilo i dizel automobil sa motorom zapremine 1,6 litara i 120 konjskih snaga, niske emisije štetnih gasova, manje od 100 grama ugljen dioksida po kilometru. Taj motor težak je 180 kilograma, najlakši u tom segmentu, a izrađivaće se u “Hondinoj” fabrici u Svindonu, u Engleskoj.

“Honda”, treći japanski proizvođač kola, smanjila je planove prodaje posle martovskog zemljotresa i nedavnih poplava na Tajlandu, ali očekuje oporavak isporuka na američkom trzištu u 2012.U naredne dve kodine kompanija će unaprediti jedan broj modela i lansirati nove automobile robnih marki “Honda” i “Akura.”

Ukupne isporuke kola porasle su u SAD 14 odsto, ali je “Honda” bila jedini veći proizvođač automobila koji je zabeležio pad isporuka na američkom tržištu u oktobru i novembru, zbog nedovoljnih isporuka nakon nestašice delova zbog poplava na Tajlandu.

“Hondina” proizvodnja teško je poremecena i martovskim zemljotresom u Japanu, što je takođe uticalo na usporavanje prodaje.

Od početka godine do novembra, male zalihe i zbog konkurencije “Forda”, “Hjundaija”, “Kije” i drugih autokompanija, “Hondina” američka prodaja smanjena je za 5,3 procenata, a ove godine udeo “Honde” na tom tržištu pao je na 9,0 procenata, sa 10,5. U tom periodu, ukupan udeo južnokorejskih proizvođača “Hjundaji” i “Kija” povećan je na 9,0 procenata, sa 7,8 odsto u prethodnoj godini.