Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Tojota najavila povratak na velika vrata

    Japanska „Tojota“ najavila je danas veliki povratak, utvrđujući globalnu prodaju od 8,48 miliona vozila u 2012. i čak i veći broj u 2013. godini, nakon nevolja koje su je pratile ove godine, od katastrofalnog japanskog zemljotresa 11. marta do poplava na Tajlandu.

    Najveći japanski proizvođač kola, prepuštajući titulu najmoćnijeg prodavca kola na svetu u prvoj polovini ove godine, pao je na treće mesto, iza američkog rivala „Dženeral motorsa“ (GM) i nemačkog „Folksvagena“ (VW).
     
    „Tojota“ planira povećanje prodaje 20 odsto u 2012. , oslanjajući se pre svega na tržišta u usponu, kako bi sprečila usporenu tražnju na krizom pogođenom tržištu razvijenog sveta.
     
    Teška 2011. , kada je zabeležen pad isporuka od šest odsto, na 7,9 miliona jedinica, otvara malo prostora za nadu da će japanski auto-gigant uspeti da uskoro nadoknadi izgubljeni korak sa GM i VW. Ali, uprava kompanije planira pravi „bum“ u 2012. , na domaćem i inostranom tržištu. Kompanija očekuje prodaju od 8,48 miliona naredne godine i planira povećanje globalne proizvodnje na rekordnih 8,65 miliona vozila, prenele su agencije, navodeći da bi montaža u 2013. mogla da dostigne 8,98 miliona kola.
     
    U turbulentnoj 2011. , u kojoj je globalna privreda doživela dužničku krizu, očekuje se da će japanska prodaja grupe „Tojota“ biti smanjena 19 procenata, računajući i filijale „Dajhacu“ i „Hino“, pri čemu je pad isporuka samo robne marke „Tojota“ izneo 24 odsto.
     
    Portparol „Tojote“ Amiko Tomida izjavio je da je cilj svetske proizvodnje u 2012. , zaista ambiciozan i da će nadmašiti dosadašnji rekord od 8,53 miliona komada, za brend „Tojota“, računajući i isporuke „leksusa“, koji je postavljen 2007. godine pre finansijske krize.
     
    GM je prodao 6,79 miliona vozila ove godine za devet meseci, 9,2 odsto više nego godinu ranije i planira isporuku više od devet miliona u čitavoj 2011. , ako se zadrži dosadašnji rast, prema podacima agencije „Daudžons.“ Nemački VW zabeležio je skok prodaje od 14 odsto na 7,51 miliona komada za 11 meseci i računa da će premašiti osam miliona do kraja godine.
     
    Početkom ovog meseca „Tojota“ je smanjila prognozu rasta profita na 180 milijardi jena (2,3 milijarde dolara), za 54 odsto manje u odnosu na avgustovsku procenu, nakon što su poplave na Tajlandu prinudile kompaniju da zatvori fabriku, zbog čega je došlo do problema u lancu sanbdevanja autodelovima. Na loše poslovanje uticao je i snažan jen, koji je dostigao rekordan nivo u odnosu na dolar.
     
    „Tojota“ je preživela dve teške godine zbog zemljotresa, cunamija i poplava, a prethodno je uzdrmana i serijom masovnih opoziva oko 10 miliona kola zbog tehnickcih problema, što je narušilo imidž pouzdanog proizvođača i doprinelo padu prodaje.
     
    Uprava kompanije je objavila novu strategiju prema kojoj će se polovina kola prodavati na tržištima zemalja u usponu do 2015. godine, u poređenju sa sadašnjih 40 procenata.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE