Prodaja automobila u Srbiji smanjena 30 odsto u 2011. godini

PinterestFacebookTwitterShare

U Srbiji je od početka ove godine prodato ukupno jedva 29.000 vozila, što je pad od 30 odsto u odnosu na godinu pre, izjavio je danas predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Miloš Petrović.
 
U 2011. najprodavaniji automobil u našoj zemlji bio je “punto”, za čiju kupovinu se daju državne subvencije, ali je i kod njega zabeležan pad prodaje od gotovo 70 odsto, kazao je on.

Petrović je precizirao da je od pocetka 2011. prodato samo 4.193 “punta”, naspram prošlogodišnjih skoro 12.000 i zapitao se “šta drugi uvoznici vozila mogu da očekuju uz takvu prodaju automobila koji može da se kupi uz ličnu kartu”.
 
On je na konferenciji za novinare podsetio da je u 2010. prodato 40.000 vozila, a 2008. “koja je bila reper stabilnosti tržišta” – 57.000 vozila, te je jasno da su ovogodišnji rezultati poražavajući.

Petrović je ukazao i da je Asocijacija uvoznika vozila i delova iz pomenutih razloga donela odluku da ne učestvuje na beogradskom “Kar šou 2012”. (Car show).

“Imajući u vidu situaciju na tržištu automobila, u ovom trenutku nismo spremni da izlažemo svake godine”, kazao je Petrović, napominjući da smo “jedini u okruženju gde se svake godine održava Sajam automobila”.

“Car šou je izložba automobila između Međunarodnog salona komercijalnih vozila i `Motopasion` – sajma motocikala. Smatramo da je tri priredbe za našu branšu nelogično imati u razdvojenim terminima”, rekao je on.

Petrović je istakao da se uvoznici automobila, pored drastičnog pada prodaje vozila izazvanog padom kupovne moći građana, suočavaju i sa poblemima vezanim za “šumu propisa” koji im otežavaju rad.