Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Novi pravilnik čuva turiste

    Domaći turisti koji 2012. godine budu letovali posredstvom agencija na put će kretati sigurniji nego lane. Pravilnik o vrsti i uslovima garancije putovanja, koji određuje visinu polisa osiguranja za slučaj stečaja i nanete štete, trebalo bi da bude pooštren na proleće. A turističke agencije imaće rok do leta da se prilagode novom propisu.
     
    Sadašnji pravilnik počeo je da važi u junu prošle godine. Njime su sve turističke agencije u Srbiji morale da obezbede bankarske garancije ili polise osiguranja od 10.000 do 200.000 evra, u zavisnosti od prihoda koji su ostvarile godinu ranije, za slučaj da odu u stečaj. Za naknadu štete predviđena je garancija od 7.000 do 30.000 evra, a iznos se određuje u odnosu na broj turista koji su lane putovali posredstvom agencije. Ali pomoćnik ministra ekonomije i glavnog turističkog inspektora Stojana Arizanovića očekuje da će nove garancije biti oštrije, s obzirom na iskustva.
     
    – Promena pravilnika je još u polaznoj osnovi, a sada se konsultujemo sa predstavnicima osiguravajućih kuća i banaka, privrednicima i asocijacijama turističkih agencija – kaže, za „Novosti“, Arizanović. – Plan je da novi pravilnik zaživi početkom marta, kako bi novu letnju sezonu dočekali sa novim garancijama. Cilj je da maksimalno zaštitimo putnika, a da garancije budu jednostavne. Od trenutka kada propis stupi na snagu, biće ostavljen rok da mu se turističke agencije prilagode.
     
    Prema njegovim rečima, kada je u novembru nastao problem sa agencijom „Junajted internešnal“, zbog koje je oko 150 putnika iz Srbije ostalo bez smeštaja u Egiptu, predstavnici „Jute“ govorili su da bi najmanja garancija trebalo da bude 100.000 evra.
     
    – Još je rano govoriti o novim iznosima, jer tek pravimo novi propis – kaže Arizanović.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE