10 loših navika koje su u stvari dobre za vas

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Često delimo navike u dve jasno odvojene grupe: dobre i loše. Zvuči kao da ima smisla, ali linija nije uvek tako jasna. Neke navike za koje mislimo da su loše, u stvari mogu da budu dobre za nas u pravoj situaciji.

Sajt Inc.com predlaže da ponovo razmislite o ovim navikama:

1.Odugovlačenje
Naše vreme sa sobom nosi stalnu trku, žurbu i jurnjavu, multitasking, kratku i krhku pažnju. U takvom okruženju ne shvatamo koliko smo umorni i stresirani. Nekad, najbolja stvar koju možete sebi da priuštite jeste da odložite stvari i da imate na umu da ništa ne može uvek da bude hitno.

2. Dosađivanje
Mnogi ne odobravaju dosađivanje jer veruju da označava manjak unutrašnjeg potencijala. Ali, dokon um nije uvek „đavolje igralište“ već može da bude podloga za kreativno razmišljanje. Može da vam da prostor koji vam je potreban da pretvorite stare probleme u inovativna rešenja ili pronađete nove horizonte i perspektive.

3. Odbijanje
Učili su nas da je odbijanje sebičan čin. Ali druga krajnost – pristajanje na sve – može da dovede do prebukiranosti, manjka energije i na kraju, do ličnog nezadovoljstva. Odbijanje nevažnih stvari jeste vrlina koju ne treba da zanemarimo.

4. Kada radite manje
Poslovi su takvi da se od nas traži da radimo sve više i više. Jednom kada pomerite svoje granice, na primer, da radite sat vremena duže, retko se vraćate na staro. Vreme je da nešto sklonite sa „svog tanjira“. Naučite kako i kada da delegirate.

5. Isključivanje
Stalno proveravate mejl, listu zadataka, Fejsbuk statuse, nove vesti… To su ometači pažnje koji oduzimaju dragoceno vreme. Odredite periode kada ćete se potpuno isključiti sa interneta i telefona – to može da bude vikend, ili posle 17h. Radite nešto što uopšte nema veze sa vašim poslom – kao što je vožnja bicikla, uređivanje bašte ili dvorišta, pravljenje roštilja sa prijateljima…

6. Gubljenje strpljenja
Još jedna od stvari koje su nas učili – da nikada ne bi trebalo da izgubimo strpljenje i nerve, da treba da kontrolišemo emocije u svakoj situaciji. Ali, postoje situacije u kojima je sasvim u redu, pa i poželjno, da damo sebi oduška. Nekad je zdravije da burno reagujemo, nego da držimo sve u sebi dok ne eksplodiramo i napravimo pravu štetu.

7. Sanjarenje
Sanjarenje nije lenjost. Nekada najbolje što možete da uradite za sebe jeste da pustite um da luta. Sanjarenje poboljšava veštine rešavanja problema. Kada um luta, on može da dođe do kreativnijih rešenja nego kada ste samo fokusirani na jedan aspekt.

8. Neurednost
Neka istraživanja pronašla su da neuredno okruženje može da bude dobro za produktivnost, posebno kada posao zahteva kreativan način razmišjanja. Uredna soba može da bude ugodna i umirujuća, ali neurednost može da dovede do rešenja „van okvira“.

9. Vrpoljenje
Možda su vam rekli da je to što ne možete da sedite mirno jedna loša navika. Ali istraživači su došli do otkrića da vrpoljenje na stolici, šutiranje nogama, tapkanja stopalima pa čak i lupkanje prstima može da poboljša metabolizam i ima pozitivnu ulogu za celo telo.

10. Dugo spavanje
Pratite svoje telo – ako mu je potrebno sna – naspavajte se. Vikendom nadoknadite san, spavajte duže i dremnite posle ručka. Tako ćete osvežiti i okrepiti telo, i razbistriti um.

Izvor: BIZLife

Foto: Pixabay

Piše: N.V.