10 načina da promenite svoj život kada osećate da vam nije ni do čega

dete-pix
PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

„Ako uvek radite ono što oduvek radite, onda ćete uvek dobijati ono što uvek i dobijate.“

Henri Ford.

Znate onaj osećaj: 10 sati je ujutru, nervozno ispijate već treću šolju kafe, a vaš um bi da pobegne na neko drugo mesto. Iscrpljeni ste – fizički, mentalno i emotivno – i ne osećate više ono zadovoljstvo kao ranije kada radite stvari koje su vam nekada donosile radost. Motivacija? Zaboravili ste šta je to.

Osećate iscrpljenost i kao da ste potpuno sagoreli (na poslu). Stručnjaci se slažu da burn out nije pokazatelj uspeha: to je način da nam naše telo kaže da usporimo.
Možda vam šoljica jake kafe trenutno pomogne da se koncentrišete i osvežite, ali dubokim, istinskim promenama je potrebno vreme. Gledajte na to kao na dugoročnu investiciju – investirate u sebe.

Huffington Post donosi 10 načina kako možemo da promenimo svoj život kada se osećamo iscrpljeno, prazno, i sagorelo…

1.Spavajte kao da ne postoji sutra.

Vaše telo je kao mašina. Lepa, autentična i ludački kompleksna mašina kojoj je potrebna nega i odmor. Kao što ugasite računar na kraju dana, tako je i vašem telu potreban odmor i osveženje svake noći. Studije pokazuju da zdrav noćni san bukvalno čisti vaš mozak od toksina. Spavajte bar 8 sati, a ako to ne možete da postignete, odremajte pola sata preko dana.

2. Razmišljajte dok jedete.

Deluje čudno? Verovatno, i to zbog toga što obično gledate TV dok jedete ili jednom rukom grabite ručak dok drugom odgovarate na mejlove ili poruke. Jedete automatski, bez uživanja. Razmišljajte o hrani o kojoj jedete – odakle je, i koliko nutritivnih vrednosti donosi vašem telu. Kada razmišljate dok jedete, ne samo da gradite zdrav odnos prema hrani, već to podiže vaše raspoloženje, smanjuje stres i dovodi do zdravog gubitka kilograma.

3. Neka vam bude udobno u tišini.

Ne mora i ne može svako da meditira. Ali, svakome je potrebno da bude bar malo u tišini. Tako provodite vreme sa sobom, osluškujete sebe, sabirate misli… Možete i da probate sa meditacijom. Čak i 5 minuta na dan ulepšava dan. Stručnjaci kažu da su ljudi koji meditiraju racionalniji, i manje anksiozni kada se suočavaju sa izazovima.

4. „Izgladnite ego, nahranite dušu.“

Ovo je jednostavno: Radite stvari koje vas čine srećnima. To što ste ostali prekovremeno na poslu možda je bilo produktivno, ali zasluženi odmor i opuštanje dugoročnije će vam značiti. Učite, jer znanja nikada nije dovoljno. Učite stvari vezane za posao, učite novi hobi, raspitujte se, čitajte, gledajte obrazovne programe, slušajte neki zanimljiv podcast… Što pre shvatite da nikada nećete znati dovoljno (što će vam možda smanjiti ego), to ćete više saznavati i hraniti svoju dušu.

5. Slušajte svoju intuiciju.

Znate li onaj osećaj „u stomaku“ kada treba da donesete velike odluke? Počnite da ga pratite. Naša tela nam često kažu šta nam je potrebno pre nego što mozak to uopšte procesuira. Nekad dozvolite mali „luksuz“ – ispunite sebi želju, to će dugoročno biti bolje za vas. Zapitajte se zbog čega vam nešto ne deluje da je kako treba. Sve se vrti oko toga da budete iskreni prema sebi. Verovatno već znate šta vam je potrebno, samo treba da usporite i da to poslušate.

6. Promenite raspored.

Promena rutine može da bude jedan od najboljih lekova za umor, i to takav umor koji se javlja na svetskom nivou. Izazovite sebe da uradite nešto potpuno drugačije jednom nedeljno, ili, ako se osećate entuzijastično, jednom dnevno. Idete uvek istim putem do kuće? Promenite malo rutu. Oduvek pričate kako biste želeli da napravite sami svoj sajt? Možete prve korake da napravite već danas. Nova iskustva otvaraju vam um za nove načine razmišjanja i gledanja na stvari, što vas zauzvrat čini srećnijima.

7. Uložite u pozitivne stvari oko vas.

Izgradite zdrave odnose sa prijateljima, negujte ih, posvetite im vreme. Uzimajte knjige koje vam se čitaju iz biblioteke. Okružite se prijatnim stvarima i pozitivnim ljudima koji imaju slična interesovanja kao i vi.

8. Preskočite kofein.

Kofein je stimulant koji direktno utiče na centralni nervni sistem. Zato višak kafe koju ste uneli može da prouzrokuje da vam se srce ubrza i da osećate kako vam glava pulsira. Ako već osećate stres, umor, iscrpljenost ili anksioznost, onda jaka kafa neće pomoći dugoročno. Umesto toga, pokušajte neke druge metode, između ostalih meditaciju (koju smo pominjali), kako biste se osećali sveže i budno.

Ako baš ne možete da zamislite svoj život bez šoljice kafe, pokušajte da „odnos prema kafi“ stavite na višu nivo. Uživajte u mirisu i ukusu iz svoje omiljene šolje. Kasnije ćete uživati u ritualu, više od same kafe.

9. Budite aktivni.

Umesto napornih vežbi, vikendom vozite bicikl, ili prošetajte krug oko Ade (ili nekim drugim kejom). Radnim danima jedan deo puta pređite pešaka. Postoje i mnoge vežbe koje nisu naporne, ali itekako zatežu telo.

10. Vodite dnevnik.

Dokazano je da pisanje dnevnika pomaže da se oslobodimo stresa, da razumemo bolje sami sebe, zatim podstiče kreativnost, i ohrabruje nas da pratimo ciljeve koje smo postavili. I to je potpuna terapija iz samo jednog „zadatka“. Naravno, ne morate da pišete svakog dana, već samo kada osetite potrebu (mada treba ustaliti ritam).  Dok pišete olovkom po papiru to već ima lekovit učinak na vas.

Izvor: BIZLife

Foto: Pixabay

Piše: N.V.